Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Muallim

Muallim

Malumunuz bugün öğretmenler günüdür, öğrenmek ve öğretmek hayatın her aşamasında olan bir olgudur.

Vazgeçilmeyen vazgeçilmesi intihar derecesinde geriye dönülmez sıkıntılara sebebiyet verecektir.

Öğretmen mesleğinin en önemli meziyeti insanların yani öğrenme merakını taşıyan gerek çocuk gerekse ileri yaşlarda süreklilik arz eden bir meslektir.

Zira insan öğretmen olduktan sonra da aslında öğrenmenin ikinci safhasına geçmiş demektir.  Kur’anı kerimin ilk inen ayeti aslında oku olarak geldiğini dikkate alırsak biz Müslümanların öretmenin bunun yanında öğretmenin ne kadar elzem olduğunu anlarız.

Peygamberimiz insanlar ya öğrenirler yada öğretirler hitabında da öğreneceğimiz üzere son kullanma tarihi olmayan bir meslektir.

Günümüz dünyasında eğitime yatırım yapan kazanıyor gelişen ülkelere baktığımızda bunu pek ala görüyoruz, sadece yatırımla da değil yetişen insanları da kendi ülkelerine çekebiliyorlar. Dolayısıyla kozmolojik toplumlar her zaman başarı göstermişlerdir. 750 lerde Bağdat’ta kurulan beytul hikme (hikmet evi)  dev bilim adamlarını yetiştiren metot aslında tamda buydu.

Başarıyı sağlamak lazım eğitimde dışlanma yada dışlanmak yoktur herken çok önemlidir.

Eğitim aynı zamanda sürekli yenilik ister. Eğitim araçları, metotlar ve kişiler.

Kişiler diyorum zira siz tabana eğilmedikçe kişiye göre bir eğitim geliştirmedikçe bu için aslında tam olarak yapmamış sayılırsınız.

İnsanların düşünce ve kabiliyetlerine göre eğitimden bahsediyorum, bazı insanlar ezbere dayalı bir eğitimi rahat yaparken bir diğeri matematik bir diğeri doğa bilimleri vb bilimlerde eğilimlidirler dolayısıyla bu ayırımın olması çok elzemdir.

Lisan yani lügat bir şeyi öğrenmede ve ifade etmede oldukça önemlidir dolayısıyla en iyi bildiğin dilde eğitimin yapılması lazım eğitim için aşılmayacak engellerin kurulması aslında öğrenmeye engel konulmak anlamına gelir.

İnsanların özgürce içinden geçene fırsat verilmelidir, yani ifade özgürlüğü tanınmalıdır. Hür düşüncenin her zaman taraftarıyım, eğitime resmi ideoloji birilerini övmek ya da yermek aslında pek tavsiye edilmez.

As olan hür düşünce metodunu geliştirmektir 50 sene evvel okullarda öğretilen metotla günümüzü idame etmek kabul edilebilir bir metot değildir.

Bu vesile ile öretmeklere başarı diliyorum öretmeklerin gününü canı gönülden tebrik ediyorum

saygılarımla

 
Toplam blog
: 57
: 83
Kayıt tarihi
: 10.09.20
 
 

Bilimsel olarak yaklaşan, Tarihte ve günümüzde yaşananları kanaatine ve vicdanına uyarak yorumlayan..