Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '12

 
Kategori
TV Programları
 

Mukaddes Yenge

Mukaddes Yenge
 

Esra Dermancıoğlu


Fatmagülün Suçun Ne?

Sen neymişsin be yenge?

Tiryakisi olduğum dizilerden biride Fatmagül’ün Suçu Ne?

Bu dizi hakkında o kadar çok konuşuldu, o kadar çok şey yazıldı ki…

Ben sadece bu yazımda bir tiplemeden söz edeğim.

Fatmagül’ün yengesinden…

İçimizden insan manzaraları!

Ben bu şekilde yenge tiplemesinin nerede ise birçok evde yaşadığına inanıyorum.

Bu türler kendileri mutlu değillerdir, olamazlarda zaten. İşin enteresan tarafı, bu türlerin kimsenin mutluluğuna da tahammülleri yoktur.

Ne yazık ki şanslıdırlar.

Eşleri tarafından sevilirler.

Gerçekten sevilirler.

Ne yaparlarsa yapsın, eşi onu sever.

Oysa onun gibi bir başka kadın onun yaptığının binde birini yapsa, çoktan eşi ile ayrılmış olur.

Bu tiplemeler içimize aynı dizideki gibi sızarlar.

Kapı aralarından dinlerler, sessizce arkanızda belirirler, üstelik ne zaman geldiğini asla bilemezsiniz. Sessiz yürüyüş onların talim halleri olmalıki çıt duymazsınız, sadece döndüğünüzde burun, buruna geldiğinizde ödünüz kopar, şöyle bir sıçrarsınız.

O sanki her yerdedir.

Bu tipler evin içinde ne varsa haberdardırlar. O kadar herşeyden haberleri vardırki, korkarsınız. Sizinle ilgili, yapacağınız ya da yaptıklarınızı sizden iyi bilirler.

Bu tipler sadece sizi değil evin tüm fertlerinin tüm sorunlarını, hikâyelerini, cüzdanlarını, ahbaplarını, sevdiklerini, sevmediklerini bilirler.

Sanıyorum ki çok çaba harcarlar.

Bu tiplerin öyle gözleri işte güçte olmaz, mecbur olmasalar yerlerinden kalkmazlar.

Öylece mahallenin muhtarı rolünde! Ya da ailenin yetkilisi olarak dolanır dururlar.

Ha derseniz ne yaparlar?

Bilmiyorum ki, ben bu yaptıklarından başka ne yaparlar bilmiyorum.

Ağlarlar bunu biliyorum, üstelik hiçbir suçu üstlerine almazlar. Asla!

İyide göz göre!

Olsun…

“Ben yapmadım, ben bilmem, görmedim, duymadım, konuşmadım.”

Delirtme yahu dersiniz bu tiplere. Bu konuyu bir sen, bir ben, birde Allah biliyor. Olsun onun için fark etmez.
“Ben bilmiyorum der”

Kapıyı çarpar suratınıza çeker gider.

Yandığınızın resmidir. Surat bir karış, haydi buyurun. Nasıl çekerseniz çekin.

Bu yenge tiplemesini oynayan Esra Dermancıoğlu’nu nasıl tebrik etmeli bilmiyorum.

Nasıl yapıyorsa, nasıl oynuyorsa, sanki sanırsınız içine o yenge tiplemesi kaçmış.

Oynamıyorda o!

Esra Dermancıoğlu bence çok başarılı. Olağan üstü başarılı bile diyebiliriz.

Sonra da merak ediyorum. Bu oyuncu şimdiye kadar neredeymiş.

Vallahi yenge tiplemesini izlerken, saçımı başımı yolasım geliyor.

Çok iyi…

Gelelim yine biz bu tiplerin dertlerine.

Bu tiplemelerde ne ararsanız bulursunuz. Çok konuşurlar, yalan konuşurlar, sizi acıtacak lafları bulurlar, her konuda bilgi sahibidirler, kıskançtırlar.

Akılları fikirleri başkalarının mahremindedir.

Genelde mutsuz kadınlardır.

Kendilerine o kadar acırlarki, o yüzden kıskanç olurlar,

O yüzden gizli işler yaparlar, bu yüzden herkesin işine burunlarını sokarlar.

Ben diyorum ki Allah böyle tiplemeleri evlerimizden uzak tutsun.

Gerçi özel hayatta buradaki kadar abartılamaz.

Hiç kimse bu kadını bu kadar çekemez.

Hiç kimse bu kadarına tahammül edemez.

Herhalde!

Ben sizlere Fatmagülün Suçu Ne’deki çok takdir ettiğim bir iki oyuncuyu daha yazacağım.

Allah nasip ederse haftaya onları izledikten sonra…

Sizlere iyi seyirler diliyorum…

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....