Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mülkiyenin 150. yılı

Mülkiyenin 150. yılı
 

"Başka bir aşk istemez

Aşkınla çarpar kalbimiz!

Ey vatan; gözyaşların dinsin.

Yetiştik çünkü biz!"

Meğer Mülkiye marşıymış! Ben bunu ortaokul yıllarımdan hatırlarım. Müzik hocamız öğretmişti bize! Herhalde Halifeliğin kaldırılması dolayısıyla yazılmış bir marştır diyordum!

Mülkiye, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinin eski adı! Bugünler kuruluşunun 150. yılı kutlanıyor! Her yıl okul bitimi Ankara sokaklarında inek gezdiriyorlar. Adına da "inek bayramı" diyorlar! Geçen yıl sonu her ineğe bir zil vermişlerdi.

Şu an bizim evde de bir tane var. Duvarda asılı duruyor! Oğlum geldiğinde takıyor! Olmadığı zaman onunla hasret gideriyor annesi! Ben kızıyorum tabi! Besle, büyüt, inek çıksın diyorum! Kurban bayramı duygusallığıma veriyor bunu!

Annesiyle ağzını yoklatıyorum arada bir!

"Nasıl, bir arkadaşı sevdiği var mı? Çaktırmadan bir sor bakalım!"

"Yokmuş!"

"Allah Allah biz çocuğu keşke bu okula vermeseydik hanım!"

"Niye ki?"

"Baksana marşlarında bile başka bir aşk istemez diyor! Ulan bilseydm bunun Mülkiye marşı olduğunu göndermezdim

Allahıma!"

"Evde mi kalır yani!"

"Ulan öteye beriye yetişmekten yuva kuramayacak çocuk!"

"Keşke eczacı olsaydı! Dükkanın birine eczane açardı!"

"Geç kaldın!"

150. Kuruluş yılı kutlu olsun ama bir de bana sorun!!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..