Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '08

 
Kategori
Sinema
 

Mustafa bu zamana ait değil!

Mustafa bu zamana ait değil!
 

Eğitim Sen Ankara 4 Nolu şube Mustafa'yı izliyor.


Mustafa belgeselini en sonunda izleme olanağı buldum.Kamuoyunu oldukça meşgul eden Can Dündar belgeseli MB’de de yer buldu. Sürekli yazılarımı okuyan dostlar biliyorlar bu konuda hayli inatçı yazılar yazdım.

İnadım inat! / Sinema / Milliyet Blog Doğrusu vizyondaki bir sanat eseri hakkında konuşabilmek için önce izlemek gerekirdi. Ama ne var ki süreç ilerledikçe herkesimin kendince bir Atatürk tarifi olduğunu ve herkesin kendi cephesinden bakarak eleştiriler yönettiğini gördük.

Konu ile ilgili yazdığım ikinci blog Can Dündar’a yapılan saldırılara karşı hayli ağır bir yanıt niteliği taşıyordu. Ve ben süreç ilerledikçe kamuoyunda söz sahibi olan, etkileme, yönlendirme olanağı olan kalem sahiplerinin düşüncelerinin yılmaz savunucuları ile karşılaştım.

Birey kendi irdeleyip çıkarımlara, yorumlara varmak yerine başkalarının yorumlarını, düşüncelerini sahipleniyor; hatta kendi adına kavgayı sürdürenleri keyif ile izlemeyi tercih ediyordu.Kısaca kendini savunduğunu sandığı köşe yazarının arkasına saklanıyordu.

Konu ile ilgili üçüncü yazı bir bakıma gazetelere yorum yazan okurun yorumlarına tepki olarak geldi. Bu yazıma olumlu tepki veren Ayten Dirier o yazımı olumluyor ancak diğer yorumcunun olumlamayan tepkisini ve ona verdiğim yanıtı yine okuyabilirsiniz.

En çok eleştirilen noktalardan biri ise Atatürk’ün yanlızlığı üzerineydi.Daha sonra Can Dündar kendini savunma ihtiyacını şiddetle hissettiği zaman Turgut Özakman’ın değerlendirmeleri kamuoyunda oluşan tepkileri bir nebze olsun azalttı. O yazımda filmin ilk gösterimine gelen yorumları da aldım. Görüldüğü üzere ilk gösterimden sonraki izlenimler olumlu.

Can’ın belgeselini Eğitim Sen Ankara 4 nolu şubenin ikiyüz elli üyesi ile birlikte setyrettim. Şube yönetiminde Eğitim Sekreterliği görevinde olmam nedeniyle belgeseli izleme önerisini tartıştık. Doğrusu ilk toplantıda kararlaşmaya varamadık. Gelebilecek eleştirileri gerekçe göstererek daha sonra veya görelim bakalım durumu oluştu... Bir sonraki toplantıda kararlaşıp 28 Kasım akşamı “Mustafa” belgeselini izlemek üzere gerekli örgütlenmeyi yapmaya giriştik.

Sonuçta belgeseli 28 Kasım akşamı sinema salonunu doldurarak izledik.

Can’ın Mustafa’sı bana göre üzerinde koparılan tartışmaları fazlasıyla hak ediyor, ezberleri bozdu.

Dolmabahçe Sarayı’nın duvarında asılı Dört Mevsim tablosunun içinden yürüyüp gelen “Mustafa”, çökmüş sömürge bir imparatorluğun küllerinden çağdaş bir Cumhuriyet kurup, yine dört mevsim tablosunun içerisinde kayboluyor.Batıda yüzyıllar alan aydınlanmayı birkaç yıla sığdırıyor…

Çünkü bu zamana ait değil!

Ülkesi IMF , ABD, AB kıskacında bu topraklardan beslenmeyen politika esnafının elinde Atatürk’ün düşlediği fotoğrafa denk görüntü oluşturmuyor.

Çünkü hala dinden geçinenler 85 yıldır O’nu kabüllenemediler!

Çünkü O’nun adına politika sahnesine çıkanlar toplumu çağdaşlaştırmak yerine çarşafa dolandılar!

İçermiş.

Bana aldığı yanlış bir karardan söz edebilecek olan var mı?

Mustafa izlenmesi gereken belgeseller arasında ilk sıraya şimdiden yerleşti.

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..