Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '09

 
Kategori
Blog
 

Mustafa Mumcu nihayet ...........

Mustafa Mumcu nihayet ...........
 

Mamut abi ,karikatürünü izin almadan kullandım.Biliyorum kızmazsın.


Aslında bu yazıyı merhum hayatta iken “Mustafa Mumcu gebermedi gitti”şeklinde yazmış ancak kendime göre nedenlerden dolayı yayına vermemiştim.Merhumun sağlık durumunun iyi olmaması ve sürekli hastaneye yatması Seyir Defterinde onlarca “geçmiş olsun” mesajları yayınlanmasına ve birkaç adet “blog”kategorisinde yazı çıkmasına neden olmuştu.”Her salatalığa tuz yetiştirme hastalığımız da bu durum karşısında da nüksetmiş ve merhum bu yazı ve mesajlar konusunda bir hayli eleştirilmişti.

Mustafa Mumcu’ya çok yakın olmamakla birlikte saygı duyarak izledim.Yaşamı siyah beyaz bir filmden alınmış gibi ama yanıbaşımızda idi.

Fazla söze gerek yok.O artık “gidenlerden”.

"Mustafa Mumcu nihayet geberdi"diyen de olabilir "kurtuldu" diyerek gerçekten üzülen de.Boşlukları doldurmak bizim elimizde değil mi?Bu yazı da bir helâllik yazısıdır.Gidene,gidenlere saygı duruşudur.

Kendi ifadesine göre ,İzmir’de 150’yi aşkın akrabası ve bir yığın tanıdığı olmasına rağmen hastaneye yatarken bir blog arkadaşının telefonunu vermişti (Z.P.Zora). Çalışkan Adem,Mamut,Z.P.Zora,İlyas Bayram ,Arif Öğütçü ve birçok blog arkadaşı son yolculuğunda da yalnız bırakmadılar(İsmini unuttuklarım bağışlasınlar).Sözün bittiği yerde dostluğun,vefanın olmasından güzel ne var ki?

Mustafa Mumcu aramızda yok artık.Peki MB anasayfasında “Aramızdan Ayrılanlar” bölümünde neden hâlâ yok?Editörlerimiz siyah kurdeleyi düşündüler ama bunu atladılar sanırım.Düzeleceğini biliyorum.

Peki aramızdan ayrılan sadece Mustafa Mumcu’mu?

Ebediyete giden dostlarımız Mümtaz Onal,Kenan Gül ve İlker Konar’dan bahsetmiyorum. Fulya örneğin;son yazısını 09.04.2008’de yayına vermiş.Bugün bakıyorum ki fotoğrafını da (resmini değil)silmiş sayfasından.Fulya neden gitti peki? Ya Feyhan?Semra Çetinkaya peki?Neşe Evrim nerede?6 aydır yazmıyor nedense.H.Levent gideli ne kadar oldu sahi? Onlar da gidenler kervanında.Aramızda yoklar.

İbrahim Pekbay ağabeyimden ayda bir yazı gelmese içimi bir ürperti alıyor.

MB en çok gidenler için çaba göstermeli.Hem ebediyete gidenler hem de ebediyen MB’dan gidenler için.

* * * * * * * * * *

Mustafa Mumcu ‘ya

bilmezler yalnız yaşamayanlar

nasıl korku verir sessizlik insana;

nasıl konuşur kendisiyle; nasıl koşar aynalara,bir cana hasret bilmezler

Orhan Veli

* * * * * * * * * *

Blognot1:Mamut ‘un Mustafa Mumcu ile ilgili harika blogu için: http://blog.milliyet.com.tr/Mumcu_dan__Agora_Meyhanesi_-_siir_boyle_okunur!_/Blog/?BlogNo=216390

Blognot2:Karikatür mamut’a aittir.İzin almadım kullanmak için.Mustafa Mumcu’nun yazıları gibi bu karikatür de bize ait diye düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..