Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Müze Kart'la tarihe yolculuk başladı

Müze Kart'la tarihe yolculuk başladı
 

20 YTL'ye bir yıl boyunca 300'ü aşkın müze ve ören yeri gezilebilecek.


En son ne zaman müzeye ya da ören yerine gittiniz? Zaman hepimizin sorunu, biliyorum. Bizim zamanımız yok malesef. Zaman bulsak “pahalıdır” kuşkusu ile gidemiyoruz. Geçen yıl Sümela Manastırına gittiğimde onca yolu tepip gelen bir aile 5 YTL’lik ören yeri giriş ücreti için geri dönmüşlerdi. Kaldı ki Sümela Manastırı’na ulaşmak için epey bir yolu araçla geçtikten sonra iki farklı ve zorlu güzergahtan yürüyerek gitmeniz gerekiyor. Parayı ödememek için kocasına kızan bayana ve iki küçük çocuğa çok üzülmüştüm.

Böyle binlerce olayın olduğuna adım gibi eminim...

Kültür ve Turizm Bakanlığı bu gibi olayların önüne geçmek ve yerli turizmi canlandırmak için büyük bir proje başlattı: Müze Kart. 20 YTL’ye alınacak kart ile bir yıl boyunca bakanlık bünyesindeki 180 müze ve 130 ören yeri ücretsiz gezilebilecek.

Özellikle İstanbul’daki müze ve ören yerlerini gezmek için “Müzeler haftasını” bekleyen yığınla insan biliyorum. Bu proje ile birçok insan merak ettiği müzeleri, eserleri ve yerleri gönül rahatlığı ile yıl boyunca gezecekler.

Müze Kart, müze ve ören yerleri gişeleri ile “www.muzekart.com “ adresinden temin edilebiliyor. Gerçi ben siteye girdim ama “ben de istiyorum” linkinde bir sorun var, onu yetkililere bildirdim. Buradan alınacak geçici müze kart 2 ay içinde sitede belirtilen yerlerden fotoğraflı asıl müze kart ile mutlaka değiştirilmelidir, unutmayınız.

Tarihe olan yolculuğunuzda yolunuz açık olsun efendim.

* * * * * * * * * * * * *

Müzekart sitesi için : http://www.muzekart.com/

Blognot1:Öğrenmek pahalıdır ama cahillik çok daha pahalıdır.(H.Clausen)

Blognot2: Tüm cep telefonu operatörlerinden 3919 YANGIN yazarak Türk Hava Kurumu’nun yangın söndürme uçağı alım kampanyasına 6 YTL katkıda bulunalım.6 YTL ormanlarımız için umut olsun.Ayrıntılı bilgi için :

http://www.thk.org.tr/2005/anasayfa.htm

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..