Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '06

 
Kategori
Müzik
 

Müzik, an, aşk...

Müzik, an, aşk...
 

Müzik...
An..
Ve aşk....
İkisi de kalp çarpıntısı benim için.. Ve ikisi de vazgeçilmezim.. İkisinde de kendimden geçiyorum.. Ve yok olma hissini yalnızca bu iki kavramda yaşıyorum.. Kendimi kaybetme hissini.. Ama aslında bulma hissini.. Bir müziğin içinden geçmek, şu çalan enstrümanın tellerinden içeri girmek, sonra bir nefesten dışarı çıkmak.. Bir ses olmak sonra tüm seslere ses vermek.. Beni etkileyecek şarkı daha ilk dakikasında belli ediyor kendini, ilk görüşte aşk gibi bir şey.. Hayır abartmıyorum, gercekten öyle... Müzik benim hücrelerimi kıpırdatıyor.. Ölümüm bir müziğin elinden olacakmış gibi.. Bir anda, suratıma aniden inen bir tokat gibi...

Fena sacmaladım sanırım.. Peki ne sacmalattı beni aksam vakti? Hemen söyliyeyim: Bundit Ungrangsee'nin şefliğinde ve Filippo Gianfriddo'nun(solo marimba sanatçısı) solistliğindeki ve AKM Büyük Salonun ev sahipliğindeki J.Brahms ve N.Rosauro ziyafeti... Ve bir önceki akşamdan kalma İlhan Erşahin büyülenmesi...

Bundit Ungrangsee'nin şefliğinden gerçekten cok etkilendim.. Zaten bir müzisyen veya şef kendinden geçmezse eğer kimseyi kendinden geçirtemez.. Eğlenmezse sahnede, kimseyi eğlendiremez bence..Bundit coşturdu orkestrayı ama önce kendi coştu.. O coşarken benim çıldırasım geldi, çığlık atmak filan istedim.. Düşünsene kendimi kaybedip çığlık attığı mı, sonra o kokoş hanımların bakışlarını:) Çok korkunc!!! Allah korusun..

AKM'de konser notlarına dair verilen kitapçıkta yazdığına göre Bundit Ungransse, birçok önemli şef yarışmalarına davet edilen ilk taylandlı şefmiş.. Ünü 5 kıtaya yayılan, Kuzey ve Güney Amerika'da, Avrupa, Asya ve Avustralya'da konserler vermiş olan, buralardaki çok önemli orkestraları yönetmiş olan bir şefmiş..

Kitapçıkta yazan bir dipnot'a göre, 2002'de Ungransee, New York-Carnegie Hall'da yapılan Maazel-Vilar Uluslararası şeflik yarışmasında birincilik ödülünü kazanmış ve onur ödülüne layık görülmüştür, yarışmanın bitiminde Maazel dinleyicilere şöyle hitap etmiş; "Siz şu anda klasik müziğin geleceğini görüyorsunuz"..

Bravo yani...başarılarının devamını diliyoruz buradan kendisine:)

Şu anda Paco De Lucia dinliyorum.. Mükemmel bi adam.. Sevişir gibi çalıyor gitarını...

 
Toplam blog
: 10
: 1786
Kayıt tarihi
: 28.10.06
 
 

notalar, kelimeler, renkler, kareler, insanlar ve kentler karışımı biriyim....