Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Nasıl araba alamadım

Nasıl araba alamadım
 

Yok yok itiraf ediyorum ben bu işi başaramadım. Kısacası kendime bir araba alamadım.

Her şey 1990 model gözbebeğim, arkasında oğlumun adı olan çok kıymetli Şahin arabamı daha doğrusu Beyaz Kuş’ u satmaya karar vermem ile başladı. Bunu yapacak kadın da yani ben arabaları renklerine göre tanıyordu 3 ay öncesine kadar. Ve başladı düşünmeye, araştırma yapmaya. Tabi ki kendi yöntemleri ile. Önce kitaplara baktı, sonra sanal alemde araştırma yaptı. Artık üç aşağı beş yukarı ne istediğini biliyordu. Güvenilir, azıcık müziği olan, eh Antalya sıcak bir de klima olsun bari, bir araba istiyordu bu kadın yani ben. Ancak tabi ki çevre faktörleri de anlatılmalı: Bir kere bana her araba yakışmazmış; doktor olmuşum, gazetelere yazı yazıyormuşum, yıllarca televizyon programı yapmışım eh belli bir giyim tarzım varmış üstüne üstlük bir de şu ünlü oyuncu var ya her dem güzelim diyen ondan bile güzelmişim; bana her araba yakışmazmış….

EEE benim arabam şöyle spor , biraz kırmızı , oldukça havalı, müziği kaliteli olmalı, gören bir daha bakmalı bu kadına da bu yakışır demeli. Eh ABS’ si filan da olsun, tabi sıfır olsun…Ben bir gaz gidiyorum ki arkadaşlar elimde kağıt kalem hesaplar; oradan anne baba yetişti biraz destek oradan eh üstüne de kredi çekersin ; neden ? Herkes öyle yapıyormuşşşş…Nasıl yani? Meğer insanlar önce alacakları arabayı seçip sonra bütçelerini O’na uyduruyorlarmış. Yok, yok gariplik bende.

Ve bu geçen 3 aylık süre içerisinde arabalar hakkında , markalar hakkında inanılmaz bilgi sahibi oldum . Çeşitli markalar tanıdım ; markaların özelliklerini öğrendim model türlerini, yakıt tüketimlerini, servis ve bayii ağlarını öğrendim. Ama ne yazık ki ben araba seçemedim. Gönlüme göre arabalar buldum, buldum ama param yetmedi; açıkçası zorlanarak ödeyeceğim krediyi çekmeye de kalbim ele vermedi. Aslında son bir ay içinde oldukça kararlı idim çekecektim şöyle 15 bin YTL kredi elimdeki arabayı da satacaktım annemle babam da yardım edecekti alacaktım gönlümdeki arabayı . Alacaktım da krediyi geri öderken de canım çıkacaktı. Ya arkadaşlarımın dediği gibi elimdeki üç beş parça severek taktığım takılarımı satacaktım ya da krediyi ödemek için gün aşırı nöbet tutacaktım . Ne için bir araba için.

Evet ben bu arabayı alamadım, alamadım ama çok ders aldım…İnanılmaz sosyolojik , ekonomik psikolojik sonuçlar çıkardım:

1. Bizim toplum için arabanın çok farklı anlamları var: Bir kere bir çok insan için araç değil bir statü simgesi, bir güç gösterisi ; özellikle de erkekler için. Ve güzel kadınlar yani benim gibi? kadınlar (Bu onların görüşü) kesinlikle lüks havalı arabalara binmeli; özellikle de benim gibi giyim kuşamınıza dikkat ediyorsanız azıcık havalı iseniz havasız bir arabaya binmeniz günah. Hele eski bir Şahin ‘ e çooook ayıııpppp

2. Toplumumuzda insanlar inanılmaz bir tüketim çılgınlığı içinde; paran yoksa borç al; borç alamıyorsan kredi kullan ; nasılsa ödersin. İnanılmaz bir kredi çılgınlığı mevcut; ve devlet ve firmalar ve araba şirketleri bunu pompalıyor. KESİNLİKLE AYAĞINI YORGANINA GÖRE UZATMAK DİYE BİR KURAL KALMAMIŞ.

3. Bizim vatana millete hayırlı olduğunu söyleyen iş adamlarımız tamamen cebini doldurmuş ; kolaya kaçmış. Hala anlamıyorum bu kadar iş gücü, bu kadar para varken bu ülkenin zamanında başlayan otomobil üretimi neden ilerlemedi; neden yerli otomobiller geliştirilemedi? Neden biz yabancı markalara mahkumuz?

4. Bu ülkede ikinci el otomobil var; birinci el çok uçuk fiyatlarla otomobiller var ama hala şöyle aklı başında , orta direğe yönelik bir araç yok. Ve bu ülkede hala klima lüks ve opsiyonel, ABS 2-3 bin YTL fark artırıcı hele ki müzik yani radyo lüks tüketime girip fiyatları fırlatıyor. Arabasını ucuza veren firmaya servis ve yedek parça olarak güvenemiyorsunuz.

5. VE EN KOMİĞİ DE BİR ARABA BEĞENDİNİZ; DİYELİM Kİ BEYAZ İSTİYORSUNUZ AMA ELLERİNDE BEYAZ YOK; MAVİ YA DA SİYAH VERMEYİ TEKLİF EDİYORLAR AMA KABUL ETTİĞİNİZDE DE ÜSTÜNE METALİK BOYA FARKI İSTİYORLAR. YANİ EHVENİ ŞER KABUL ETTİĞİNİZ RENGE BİR DE ÜSTE PARA VERİYORSUNUZ.

6. EN ACISI ise bu ülkenin 12 yıllık hekimi orta halli bir araba için bile devletinin kendisine verdiği paraya güvenemiyor; ek gelir aramak zorunda kalıyor.

7. Ve çok ilginçtir ki bu ülkede 10 kişiden beşinin hatta dördünün onayladığı bir araba yok . Her kafadan bir ses çıkıyor . herkes her hangi bir markaya bin kusur buluyor. Her hangi bir markayı övüyor ama niçin. Orta karar , ortak karar bir araba yok.

Sonuç olarak ben araba alamadım ; gerçi bir ara tüketim çılgınlığına kapılacaktım ama baktım sonu yok; bir kapılsam çoktan kredi çekip 40 bin YTL tutarında araba almıştım. Ama sonrası? Bunun üst sınırı yok ki. Neyse ki doğru ben yine beni durdurdu; şimdilik molaya kaldım. Ve derim ki araba bensem ben ben değilim; kalite bensem ŞAHİN’ DEN inince de ben benim; Şahin’ e binince de kaliteyim.

İyi , gönüllü bir usta arıyorum benim BEYAZ KUŞ’ u modifiye edecek.

BİR DE ÜLKESİNİ SEVEN GÖNÜLLÜ BİR İŞADAMI ARIYORUM ORTA HALLİ , YERLİ MALI GÜVENLİĞİ, KLİMAYI VE BİRAZCIK MÜZİĞİ LÜKS GÖRMEYECEK BİR ARABA ÜRETMEYE GİRİŞECEK.

KISACASI BEN YENİ BİR ŞAHİN ARABA ARIYORUM; MÜTEVAZİ SAĞLAM VE SEVGİ DOLU….

VAR MI?

 
Toplam blog
: 106
: 680
Kayıt tarihi
: 17.07.07
 
 

Güneydoğu Anadolu bölgesinin Siverek  ilçesinden çıktım; üstüne Maarif Kolej eğitimi aldım ve tıp..