Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Ne için yaşıyorum veya yaşıyoruz?

Ne için yaşıyorum veya yaşıyoruz?
 

Yaşamın mutluluk üçgeni


Ne için yaşıyorum veya yaşıyoruz? sorusuna net cevap verebilen var mıdır? diye merak etmemek mümkün müdür? (resimdeki üçgenin yeterli olmayacağı sanırım ilk bakışta anlaşılmakta?)

Zaten, kaç kişi kendini tanıyabiliyor ki; İst da ünv ortamında sorduğumda bir tek kişi bile bilimsel anlamda kendini tanıdığını söyleyemeyince, kendini tanımayan 'nasıl bir yaşam istediğini bilebilir ki?'

Ülke genelinde, kaç kişi kendini tanıyor? kaç kişi nasıl bir yaşam istiyor? % de kaçının istediği yaşamla birey profili örtüşüyor? başlıklarında bir tarama yapılsa sizce nasıl bir sonuç elde edilir?

Ben bu yaşta kendime sorduğumda; sağlıklı, kazancı yeterli (bu görecelidir), hobisi dinlendiren, cinsiyetini tam yaşayan, sosyal aktüel aktiviteleri olan (yaşama sevinci puanı yüksek) biri olmak istiyorum, diye cevaplıyorum ama yaşama hazırlanırken kaç kişiye 'ne için yaşayacaksın veya nasıl bir yaşama hazırlanıyorsun?' diye öğretilir düşündürülür?

Toplumsal huzurun temeli; bireylerin kendilerini tanıma ve kendilerine uygun yaşam programı yapabilme ve yaşama şartlarıysa; toplumsal huzursuzluğu gidermenin reçetesini yazmak mümkün değil midir?

O zaman bir ülkeyi yönetenler neden gereğini yapmazlar veya niteliksizler mi? diye sorsak, cevabı ne olabilir?

Ana sorun "BEN YÖNETEYİM DE NE OLURSA OLSUN MANTIĞI HIRSI DEĞİL MİDİR?

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..