Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '09

 
Kategori
İstanbul
 

Ne işin var müzede!

Ne işin var müzede!
 

19 Aralık Cumartesi günü arkadaşımla birlikte Arkeoloji Müzesi'ne gittik. 5000 sene önceki eserleri görmek inanılmaz heyecan vericiydi.

'Anlatılmaz yaşanır' geyiği var ya, bu müze için rahatlıkla söylenebilir.

Çok eskiden okulla birlikte gitmiştim ama hafızamda taş yığını olarak kalmış. Zoraki yapılan işler hiç tat vermiyormuş bunu bir kez daha anladım.

Giriş ücreti çok cüzi olmasına rağmen ilgi çok azdı. Müzedeki kalabalığın çoğunu da yabancı turistler oluşturuyordu. Her heykelin başında saatlerce bekliyorlar en ince detayına kadar inceliyorlardı.

Abartmıyorum, her heykeli layıkıyla incelemeye kalksanız en az 6 ayınızı alır.

Müzede şu var bu var olayına girmeyeceğim. Gitmediyseniz hayatınızda korkunç bi eksiklik var demektir.

Hele de ; İstanbul'da yaşıyorsanız ve hala uğramadıysanız boşa yaşıyorsunuz derim!

Sırada diğer müzeler var...

Tarihle buluşmanın tadı gerçekten inanılmaz. Kendinizi zaman makinasında yolculuk ediyormuş gibi hissediyorsunuz. O an sadece siz ve tarih var... Bütün ihtişamıyla size göz kırpıyor.

Eserlere çaktırmadan dokunabilirsiniz. Görevlilere dikkat edin. Sizi dokunurken görürlerse hemen uyarıyorlar;

'Lütfen eserlere dokunmayın!'

Yanlış olduğunu biliyorum ama yaptım yani. :) Yine olsa yine yaparım...

Fotoğraflar keşke daha güzel çıksaydı... Olduğu kadar artık... İlk fırsatta yayınlayacağım...

Gelelim en enteresan olaya:

Kime 'müzeye gittim' dediysem aldığım ilk tepki;

'Ne işin var müzede!'

:) Müzelere iş sahaları açılırsa sanırım yurdum insanı müzelere rağbet edecek...

Ve son olarak;

Sayın yazarım... Sayın rehberim

Bu güzel gün için teşekkür ediyorum.

:) İyi bayramlar...

http://www.esmakahraman.com/ne-isin-var-muzede/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..