Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

Ne sağ, ne sol

Ne sağ, ne sol
 

Bir siyasi parti, "biz sağcıyız ya da solcuyuz" diyorsa; ben o partiye oy vermiyorum. Vermedim de zaten. Ne demek sağ politika, sol politika ya! Neden hala Türkiye'nin gerçeklerini göremiyoruz? Bir kere ben sağcı, solcu sınıflandırılmaları içinde olmak, kategorize edilmek istemiyorum. Olumlu olan her düşünce, her proje ister sağ denilen taraftan, ister sol denilen taraftan gelsin benim için çok değerlidir. Bir tarafın tepesine çıkıp diğer tarafı küçük görmenin neresi doğru, ne olur söyleyin bana...

Bunları neden yazıyorum, biraz açayım. Türkiye'nin iki tane hassas konusu var: din ve laiklik. O nedenle Türkiye'de politika yapmak gerçekten zor. Dini refarans alan veya merkezde olup da kullananlar laikleri memnun edemezler. Sosyal demokrat veya sol olanlar da laikliğe vurgu yaptıkları için, dinini yaşamak isteyenleri memnun edemezler. Bugüne kadar her iki taraf da edememişlerdir. Çünkü tek yaptıkları yok saymak, ötekileştirmek, kendi tarafına çekmeye çalışmak...

Libarelleri unutmadım. Onların politikası su aksın yolunu bulur. Bulmuyor işte! Sular birikiyor sel oluyor, kriz oluyor. Boğulan hep halk oluyor.

Ben istiyorum ki; sağ ve sol politikaların Türkiye'de uygulanabilir olan değerleri bir siyasi oluşumda birleştirilsin. Tabii, eşitlik, özgürlük, sosyal haklar ve demokrasi gibi değerler kimsenin tekelinde değil herhalde. Böyle bir şey mümkün olduğunda kimsenin ne dinden ne de laiklikten korkmasına gerek kalmayacak.

Günümüzde AKP'nin aldığı oy oranı kimseyi yanıltmasın. Verilen oyların hepsi emanet. Halkın istediği tek bir şey var, ekonomik refah ve toplumsal huzur. Ben bir çok seçmen tanıyorum, önce ANAP'a, sonra DYP'ye, sonra DSP'ye ve MHP'ye, hatta CHP'ye, en sonunda da AKP'ye... oy veren.

İktidara gelmek kolaydır, zor olanı iktidarda kalabilmektir.

Teslimiyetçi politika uygulayanlar, batı karşısında el pençe divan duranlar, medyayı sansürleyenler, burjuvayla zenginlik yarışına girenler; halkın gözü üzerinizde...

Sonuç; toplumun her kesimini kucaklayan renkli motiflerden oluşan bir demet, dileğim...

 
Toplam blog
: 22
: 1841
Kayıt tarihi
: 30.07.07
 
 

5 Ekim'de, sonbaharın güzelliğini görmek için doğmuşum. Öğretmen olana kadar, okumam gereken tüm ..