Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Nefes almak

Aslında çok iyi bildiğimiz bir konu.
Doğduğumuzdan beri yaptığımız bir şey.
Hayatta kalabilmek için mecburuz.
Pes yani çok iyi bildiğimiz bu konuyu da yanlış yapıyorsak!
Nefes alıp vermekten bahsediyorum.

'Nefesine sahip çık, mucizeler hayatınıza gelsin.'
Çok sevdim ben bu sloganı.
Mucizelere inanırım ben
Şu an hayatta olmamız bile bir mucize.
Nasıl yaşadığımızdan çok nasıl nefes aldığımızın önemli olduğunu okuduğumda çok şaşırdım.
Nefes, cennete doğru bir kapı açılmasını, başlı başına bir mucize olduğumuzu fark etmenizi sağlarmış. Sonra da mucize gibi olaylar yaşarmışız. Özellikle kadınlar karınlarına nefes almayı beceremiyorlarmış yani bu yüzden hayatın merkezine kendilerini koymayı bilmiyorlarmış.
Güçlü olmanın doğru nefes almakla alakalı olduğunu duyunca şaşırmadım dersem yalan olur. Erkeklerin çoğunun göbeklerinden nefes aldığını da bilmiyordum açıksası. Meğerse maço olmaya meğilli olmalarının sebebi buymuş.
Herşeyi denetim altına almak istemelerinin nedeni demek nefes alışveriş şekilleriymiş.
Demek bu yüzden huzursuz ve dengesiz oluyorlarmış!

Nefes almak iki nedenle çok önemliymiş:
1- Vücudumuza ve organlarımıza yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaç duydukları oksijeni sağladığı için
2- Vücuttan atılması gereken atık ve toksinlerden kurtulma yolu olduğu için

Besin olmadan birkaç hafta, su olmadan birkaç gün yaşanabilirmiş ama oksijen olmadan birkaç dakikadan fazla yaşanamazmış.
Doğru nefes alarak vücudun tüm organlarının doğru beslenmesini sağlayarak ve verimlilik sürelerini artırarak; bu arada daha sağlıklı bir cilde de kavuşabilinirmiş. Kısaca doğru nefes almak gençleşme sürecinizi başlatırmış.

Doğru nefes almayı öğrenmek için uzmanlar aşağıdaki öğütleri veriyor:

Uyurken derin nefes alırız. Dolayısıyla doğru nefes almayı öğrenmek için basit bir yöntem olan uyuma simülasyonu yapmak gerekir: Sırt üstü yatıp gözlerinizi kapatın, tüm vücudunuzu rahatlatıp uyuduğunuzu farz edin ve nefesinizi derinleştirin. Ciğerlerinizin önce alt, sonra orta ve üst loblarını havayla doldurmaya çalışın. Nefes verirken önce üst sonra orta ve en son alt loblardaki havayı boşaltmaya çalışın. Bunları yaparken herhangi bir efor harcamayın ve solunumu bütünsel bir işlem olarak gerçekleştirin. Ağzınız mutlaka kapalı olmalıdır.

Zayıflamak isteyenlerin de doğru nefes almayı öğrenerek kilo verebildiklerini biliyor muydunuz?

Bence denemeye değer.

Siz ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 34
: 1352
Kayıt tarihi
: 10.08.07
 
 

İngilizce öğretmeniyim. Ailem benim her şeyim. Yazmayı çok seviyorum. Söylediklerim karşımdakiler..