Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '06

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Neler mi yaptım? anlatayım...

Neler mi yaptım? anlatayım...
 

Kirilgan hislerimin etkisinde kalmadim; "dur-bekle-acele etme, önce iyi-düsün, iyi-analiz et gerekiyorsa üzerine bir de uyku cek sabah kalktiginda tekrar-düsün ve ondan sonra tepkini nasil gösterecegine karar ver.." dedim. Bir dost, bir arkadas kazanmak kolaydir fakat iliskiyi uzun yillar bozmadan, sürdürebilmek özveri, emek ister. Sevdigimiz iyi bir insan icin emek vermeye her zaman deger. Sevmedigimiz bir insana da, insan oldugun icin insan gibi muamele etmek gerekir.

Sabah oldugunda daha berrak daha empatik degerlendirebiliyor, reaksiyonumu nasil gösterebilecegimi biliyordum artik. Önemli olan benim dürüst olduguma inanmam ve dogru yaptigimdan emin olmus olmam di. Yalan dan nefret ederim. Bazen hosgörü ümit ederek iyi niyet, yapici ve dostane düsünceyle gercekleri söylemek isterim. Dost dedigin seni samimiyetini iyi niyetini anlamalidir derim. Buna ragmen yanlis anlasildigim da canim sykilir. Hatam oldugunu anladigim da zaten özür dilemeyi gurur meselesi hic yapmam.

Canimizi sıkan bir söz veya bir olay karsisinda gözlerimizi kapatip üc kez derin nefes aldigimizda nasil bir reaksiyon göstermemiz gerektigi konusund düsünmemizi sagliyor. Olayi düsündükce caniniz sıkılıyor; neden, nicin bunu bana söyledi, hakkimda yanlis düsündü veya böyle davrandi, neden yanlis anlasildim; ters tepki aldim diye düsündügümüz de canimiz sıkilabilir. Bu soru ve yanitlarin cemberinde dönüp duruyorsak durum iyi degildir demektir. İcimize attıgımız negatif birikimler hem kendimize hem de iliskilerimize zarar verebiliyor.

Kendimizi iyi taniyorsak sorunlari cözmek kolaylasiyor.

Disari cikip yürüyüs ve kosu yapmak icin sartlar uygun degilse evde jimnastik yapmak iyi gelebilir. Benim step aletim var cikiyorum üzerine ve yoruluncaya kadar basamak cikiyorum tv nin karsisinda  müzik esliginde.

Ya da aliyorum elime o anki kondisyonuma uygun agirliktaki hantelleri onlarla savasiyorum. Birikmis negatif enerjimi atmam daha berrak düsünebilmem icin yararli oluyor.

Bazen bunlarin hic birini canim istemez. Icimin sesine kulak vermek onunla konusma ihtiyaci duyarim.

Beni rahatsiz eden kisinin begendigim begenmedigim özelliklerini incelerim. O andaki ruh halini anlamaya onun perspektifinden görmeye calisirim. Iyi bir insandi seviyordun iyi anlasiyordun... neden simdi bu durum yasandi diye derin düsünür bir nevi meditasyon yaparak kendime sorarim.

Arastirma ve incelemlerim sonunda en son akil devreye girer; bos ver konu kapansin, sen onu bir kez olsun affet derim kendime. Ya da ona makul bir sekilde neden kirildigimi anlatma gereksinimi duyarim. Onun neden öyle davrandigini, varsa onun neden kirildigini ögrenmek isterim sorunlarin cözülmesinde etkili olmasi icin.

 

Cok sikildigimda bazen hic düsünmek istemiyorum, desarj olmak icin spor yapmak istemiyorum. Sikintimin ne oldugunu henüz kesin olarak  tespit edemedigim  aksam olmasini beklerim. Gece yatagima yatarim. Sevdigim bir müzik cd si koyarim alete. Takarim kulakliklari kulagima. Veririm kendimi orkestranin enstrümanlarin büyüleyici ritmine, sanat ve emekle cikan bu sesleri incelerim. Hangi sesin hangi enstrümana ait oldugunu tespit ederim. O enstrümana hayat veren insanin yetenegini sanati icra edisini, becerisini, icra edenin sesini ve yorumunu varsa sözlerini incelerim. Birakirim kendimi müzigin kanatlarina ucurur götürür beni huzur buludugum güzelliklere. Arada bir aklima geldiginde rahatsiz eden konuyu inceler cözmeye calisirim. Sevgi ve yapici düsüncelerle.. Onun üzerine birde güzel bir rüya görürüm. Sabah kalktigimda bir önceki sisli düsünceler den eser kalmamis oldugunu fark ederim.

Bazen ilik bir dus, balli ilik süt, balli ilik su icmekte güzel bir uyku icin iyi geliyor.  Iste böyle sevgili degerli okuyan. Hic birinizi tanimiyorum. Ama paylasmaktan memnunluk duyuyorum. Buraya kadar beni okuma zahmetinde bulundugunuz icin size tesekkür ediyorum.

Yasam güzel dünyayi kendimize zindan etmenin bir anlami yok.. Sevelim, hosgörülü ve sabirli olalim der cogumuzun yüregi.

Sussana Tamara nin dedigi gibi; her zaman degil ama arada birde olsa "yüreginin götürdügü yere git " mek iyi sonuclar kazandirabiliyor. Icimizin sesine kulak vermemiz de gerekiyor...

Sevgiler-saygiler

mine

14.12.2006

http://biryardimeli.bz.tc/

Ferdi'cigimi unutmuyoruz! Ferdi aramiza karisacak onun mutlulugunu birlikte paylasacakmisiz gibi, hos güzel duygular icindeyim.. Birlikten dirlik dogacaktir... Henüz bir katkiniz olmadiysa. LÜTFEN tiklayarak gerekeni yapmaniz yeterlidir. Simdiden tesekkürler....

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..