Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Nereden nereye, Türkçemiz..!

Nereden nereye, Türkçemiz..!
 

Haftasonu alışveriş merkezinin birinde "Kaçak akım koruma" cihazlarının tanıtımı yapan firmanın yetkilisinden bilgiler alıyorum. Bir süre sonra sorulan sorulardan yetkili kişi:

-Siz belli ki bu konuda oldukça bilgi sahibisiniz. Teknik olarak daha fazla konuşmaya gerek yok. Size en iyisi bebeğiniz için arabaya asmak üzere, arabada bir bebek olduğunu anlatan bir yazı verelim. Küçük bir hediye.

* Yazı "Arabada Bebek Var" şeklinde değil mi? Türkçe yazıyor yani. Ben öyle "Baby On Board" gibi yazılar istemem.

-Yok yok İngilizce yazmıyor. Buyrun hediyenizi. Affedersiniz beyefendi çok merak ettim. Neden Türkçe yazmasını istiyor ve İngilizce yazılmasına bu kadar karşı çıkıyorsunuz?

*Çok basit ben bir Türk' üm ve burası Türkiye. Etrafımdaki herkes Türkçe konuşurken neden arabamda İngilize bir yazı yazsın. Değil mi? İyi günler, hoşcakalın..!

-Beyefendi bir saniye; elinizi sıkarak sizi kutlamak istiyorum. Çok doğrusunuz..!!!

Nereden nereye değil mi? Güzel dilimiz o kadar sahipsiz kalmış ki, benim ortaya koyduğum ve Türkiye' de yaşayan bu bayrağa ve bu toprağa gönül vermiş herkesin yapması gereken bu sıradan davranış bile bu kadar takdir görmeyi hakedebiliyor.

Hepimiz yeri geldin mi Milliyetcilik' ten dem vurup duruyoruz Bizden ötesi yok zannederiz. Sevgili dostlarım üzgünüm ama bu konuda korkunç bir yanılgı içindeyiz. Bir Fransız' ın, bir Alman' ın, bir Japon' un İngilizce karşısındaki o duruşundan bizde eser yok. Yabancılar kendi ülkelerinde turistlerle bile çok zorunlu kalmadıkça İngilize konuşmuyor. Gelen yabancı konuklarımıza bakıyorum. İngilizce konuşmak gerektiğinde de herkes kendine özgü bir şiveyle -kendisi gibi- İngilizce konuşuyor. Ya biz?

Bir İngiliz veya bir Amerikalı gibi konuşacağız diye ağzımızı burnumuzu sağa sola yaymakla meşguluz. Yani birçok şeyde olduğu gibi burada da bizim Milliyetciliğimiz sadece lafta...!

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..