- Kategori
- Gündelik Yaşam
Neyin var?
Küçük bir tavam, bir türlü kıyamadığım sarı soğanlarım; acı, kırmızı biberlerim var.
Bir gülüşün gölgesinden çıkan, dikkate değer, besbelli sezgilerim var.
Anını kolladığım, küçük bir umuşla kendimi anlattığım bir dizi sözüm var.
Rüzgarını duyumsadığım, herkesten gizlediğim, kendime özgü sarsıcı duyularım var.
Nasıl kullanacağımı bir türlü bilemediğim, kimseye söylemediğim, kanatsız uçma yeteneğim var.
Güneş ayın gölgesindeyken, onu kusursuzca görebileceğim yüksekçe bir konumum var.
Yeter mi?
-
Tablo: Karo Ası ile Hile, George de La Tour, 1647. Tuval üzerine yağlı boya, e146xy106 cm.; Louvre, Paris
İskambil oynayanların hilekar bakışları hiçbirinin dürüst olmadığını düşündürüyor. Oysa yanlızca biri hile yapmış olup, arkasında iki kartı gizlemektedir. Parlak ışık derin gölgeler yaratırken giyselerdeki sıcak renkleri vurguluyor. Tamamen karanlık olan arka plan, ışıklı bölgeleri daha da ortaya çıkararak zıtlık yaratıyor. Bu bir Barok resim olmasına karşın, figürlerde Erken Rönesans döneminin Piero della Francesca gibi sanatçılarını çağıştıran geometrik bir yalınlık görülüyor. Örneğin oturan kadının oval yüzü gibi. Bu dönemde sanatçılar genellikle çok gezerlerdi, ama La Tour tüm yaşamını Fransa’nın Lorraine Bölgesinde geçirmiştir. Sıcak pırıltı kırmızılar ve kahverengilerle ürkütücü etkiler yarattığı mumla aydınlatılmış sahnelerde ustalaştı. Bunların ışık niteliği Caravaggio’nun çalışmalarını anımsatır. La Tour’un resimlerinden biri Fransa kralına hediye edilmiş, kral resmi o kadar beğenmiş ki dairesindeki öteki resimlerin hepsini kaldırtmıştır.
Tablonun bu açıklaması, Yapı Endüstri Merkezi Yayınlarından satın aldığım "Sanat Kitabından" alıntıdır. Sayfa : 265. İkinci Baskı