Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '09

 
Kategori
Anneler Günü
 

O bahar kokusu

O bahar kokusu
 

20 Haziran 1970 annem babam ve tüm ailem


Buram buram burnumda kokuyor anacığım o bahar kokusu…
Hani akşam üzerleri güneş denizin üzerine doğru yol aldığında bir koku yayılırdı.
Sabah günün ilk ışıkları tepelerin üzerinde oynaştığında da o koku gelirdi burnuma.
Karadeniz’in hırçın dalgaları kıyıları dövdüğünde sesi korkuturdu, yanımda o kokuyu duyardım.
Rüzgarlarla evin yanındaki incir ağacının dalları duvarları döverdi
Yine korkardım, yanımda bahar kokunla sen vardın.
13 yaşındaydım senden ilk ayrı kaldığımda anacığım,
Senden uzakta geçen o karanlık gecelerde o bahar kokusu eşlik ederdi yalnızlığıma.
Kastamonu’nun soğuk kış gecelerinde yanımdaydın hep sanki bahar kokunla…
Yağan yağmurda yanı başımdaydın, fırtınalarda kalkandın bana.
Kar kış demezdim iki günlük tatilde bile sana koşardım, yollar kapansa da…
Sen benim yol gösterimcindin, her yerde benim hep yanımda gibiydin o bahar kokunla.
Senden uzakta geçirdiğim günlerde bile hep yanı başımdaydın.
Çocukluğumdan beri hep makine mühendisi olmak isterdim.
Bir gün beni karşına aldın matematik öğretmeni olmayı çok istediğini söyledin.
Ama bana matematik öğretmeni olmamı söylemedin.
Ben anladım sözlerinden ve matematik öğretmeni oldum, sevindin…
Sana yaşam gücü veren o bahar kokundu bize de aşıladın o yaşam gücünü…
Oysa şimdi hiçbir koku senin bahar kokuna benzemiyor anacığım.
Çok konuşmazdın ama yüreğinin sesini duyururdun bize…
Babam bir bir satmaya başlamıştı her şeyi ağabeyim Ereğli’ye gittikten sonra.
Çok kızmıştın ama yine sessizce…
Hatta ben o zaman Ceyhan’daydım yanıma geliyordun da Karabük’ten dönmüştün.
Babaannemi kaybetmiştik.
Babaannemi beni Ceyhan’a uğurlarken merdivende bırakmıştım, o onu son görüşümmüş meğer.
Ona “Hadi gel gidelim” demiştim.
O güldü ve “Ölürüm de oralarda başınıza dert olurum. Nasıl getireceksiniz beni buraya?”
Nasıl da bilmişti?
Anacığım o bahar kokun burnumda tütüyor, çok özlüyorum…
Sen gideli tam 12 yıl oldu, anacığım seni çok özlüyorum bahar kokunu da …
Biz ne kalabalık bir aileydik ve hep senin etrafındaydık.
Şimdilerde senin zamanındaki kadar bir arada olamıyoruz…
Yine de bir arada olmak için çalışıyoruz
Daha geçenlerde Ergül ablam, Nuran ablam, Nazan ablam burada beraberdik.
Senin o bahar kokunda bizimle birlikteydi…
Yine sensiz, yine bir anneler günü...

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..