Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '18

 
Kategori
Deneme
 

O Kadar Çok Sustum ki!

O Kadar Çok Sustum ki!
 

Yıllar evvel bana sordular; sen kimsin diye?
Dedim ki
Ben bu hayatın yaşayanıyım o kadar...
Eskiden çok şey anlatırdım
Şimdi ise susmayı tercih ediyorum
Bizim pencereler nerelere açılıyor
Bilen yok
Size hep ustan bahsederdim
Oysa yaşadığım duygularım çok
Bırak heyhat zamanı
Uzayıp gitsin
Maceran neyse
Herkesi ilgilendirir mi?
Mesela Çetin Altan'dan dinlemiştim:
Hayatımın en kötü günü
Ahmet'in eşinin ölümünde oğlum için hiçbir şey yapamamaktı
O kadar hikayeler gördüm, yaşadım, okudum ve algıladım ki
Hiçbiri
Sabahleyin öten o Guguş kuşu kadar etkilemedi beni
Ya da bir Çınar'ın altında yaz sıcağında çimlerin üstünde on dakika yatmak kadar
Evet bazen
Ya da çoğunca
Bunlardan özüt çıkarıp hikayeler yazmak istiyorum
Sonra Tolstoy aklıma geliyor
Son dönemlerinde affedilmek üzere inzivaya çekilmeler
Belki de farkımız budur
Her ne koşul veya her türlü zorlanış
Ya da teşvik olsun
Günahı yaşamımıza almayışımızdır
Bu bizi sıkıcı ve bazen inatçı
Ve bazen sinir bozucu yapabilir
Orucu değerlendirirken
Bir çeşit arınma olarak değerlendirirken
Hayatın içerisinde ruhu arındırmak da mümkün olabiliyor
Başkalarına yüksünmeden
Örneklemeden
Eklentilemeden
Sadece var oluşunu gerekçe gösterip var olaraktan
Yani VAR olmanın sorumluluğunu
KENDİN olarak ÜSTLENMEKTEN bahsediyorum
Şimdiye kadar hayata bakarken hep
Matematiksel ve fiziksel baktığım dünyamda
Yaşadığım basurdan beridir
Simyacı ve tükürükçü gözlerle bakıp
Popomdaki acıdan kurtulmak istiyorum
Öyle çok sustum ki
Acımdan bağıracak kadar cesaretim kalmamış
Ürkek bir istilacı gibi bu hayatta
Uzaylılığımı saklamak üzere
Bir çeşit çölde gizlediğim uzay mekiğime tekrar binerek
Evrene açılmak istiyorum
Ve kaybolmak
Ve nefes almak
Ve yazmak istiyorum
O kadar çok sustum ki!

 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..