Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '10

 
Kategori
Siyaset
 

O şimdi bir kapitalist

O şimdi bir kapitalist
 

Geçen hafta bir arkadaşımla sohbet ediyorduk. Söz geldi dolaştı Zülfü Livaneli’ye. Bırak şu adamı ya, sen kendinden bahset hayatın nasıl gidiyor dedi. Hem artık’’ o şimdi bir kapitalist’’ sana yazdım bu konuda evde okursun dedi. Yazı gelince ondan izin alıp blogta paylaşmak istedim.

Zülfü Livaneli 5 yıl aradan sonra tekrar CHP ye döndü. Hayırlı olsun. Ve ilk sözleri 'Deniz Baykal'a olan saygım eksilmedi, elimden geldiği kadar CHP'ye destek olacağım. Türkiye'nin gerçekten şu an CHP'ye ihtiyacı var‘' oldu. Zülfü Livaneli'nin bu dönüşü beni hiç şaşırtmadı niye mi eğer geçmişine bakarsanız sizlerde şaşırmazsınız. Yıllarca solcu gençler onun şarkılarını dinlediler ve ölüme gittiler. Onun bu konuda dedikleri 'Ben yurtdışındayken bu şarkılarımı Türkiye' de çoğaltmışlar benim gıyabımda şarkılarım devrimcilerin marşı olmuş haberim bile yoktu' oldu. İnsan en azından şunu der; 'Tamam benim isteğim dışında bu olaylar gelişti ve ben devrimcilerin idolü olmuşum, ama tarih madem bana istemeden de olsa böyle bir sorumluluk yükledi bende ölenlerin anısına bu geçmişe sahip çıkarım. Ama demedi. O Dinç Bilgin'lerin Zafer Mutlu'ların arkadaşı oldu.

Hatırlarsınız bir ara CHP 'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı oldu. O unutsa bile o zaman ANAP'ın adayı Bedrettin Dalan'ı destekleyen medya ona geçmişini hatırlattı. Televizyonlarda Deniz Gezmiş için yazılan ağıtı gündeme getirerek Zülfü Livaneli Türk Ordusuna hakaret ediyor diye günlerce yayın yaptı. O seçimde aradan Tayyip Erdoğan sıyrıldı başbakan oldu. Ne günlerden nerelere geldik değil mi? O zaman ne şeriat tehlikesi vardı ne AKP, şimdi herhalde Zülfü adaylığını koysa belediye başkanlığına, yandaş medya hariç hepsi Zülfü'yü destekler.

Aylar önce bir yazı yazdı Vatan gazetesindeki köşesinde, öyle bir yazıyı en has CHP düşmanları bile yazamaz. CHP yönetimi için hele hele Önder Sav için neler diyordu. Mealen aktarıyorum; 'Bakışlarında bir insan sıcaklığı yok, ben onun herhangi bir insana gülümsediğini görmedim v.s v.s bu minvalde tüm CHP yönetimini ağır bir şekilde eleştiriyordu.

Ben daha fazla anlatma gereği duymuyorum, yazı arşivini inceleyin Vatan Gazetesinde, CHP, Deniz Baykal ve yönetimi hakkında neler dediğini görürsünüz Birde şunu hatırlarsınız Cumhuriyet Mitinglerinde nasıl kürsüde kendine yer açmaya çalıştığını ve itiş kakış olduğunu. Doymayan bir ego her zaman en önlerde olacak gündemde kalacak. Zaten Türkiye 'nin en kalabalık konserlerini yapan müzisyeni, en büyük yönetmeni, en önemli yazarı ve en önemli entellektüeli ama maalesef Türkiye onun değerini bilmiyor. Küser ha hepinize sanatçı duyarlığına sahip ince ruhlu biri, onu hep övün pohpohlayın.

Geçende son filmi Veda'yı beğenmediklerini söyleyen NTV de program yapan Hakkı Devrim'le Mirgün Cabas'ı bir programda patronlarına şikayet etmiş. Yakın zamanda da bir GSM şirketine Ey Özgürlük şarkısını kullandırtmış (bilmem kaç bin dolara satmış) sonra da gelen tepkiler üzerine şarkıyı geri çekeceğini söylemişti. Daha sonra da sizde yapın şarkı, sizde satın deyivermişti.

Sevdalım Hayat adlı kitabında oysa ne güzel anlatıyor kendini. Tabi ki her satırı planlanarak yazılmış, bakın ben ne üstün bir insanım anlayın babında ve tadında bir roman, okuyunca bir kez daha hayran kalıyorsunuz. 12 Mart ta herkes korkunç işkenceden geçerken o bir hasta numarası yapıyor fiske yemeden salınıyor sonra da ver elini İsveç.

Neyse sağda böyle her dönemin adamı olma isteğiyle savrulup duran insanları çok görmüştük üzülmeyin solda da böyle biri oldu artık. Zülfü'yü dikkatle izleyin daha bakalım ne kadar şaşırtacak sizi.**

Şaşıracak mıyız acaba?

Leylim

11.04.2010

 
Toplam blog
: 105
: 670
Kayıt tarihi
: 18.10.07
 
 

Karlı bir kış günü, yaşam denilen bu yola düşmüşüm. Yürümüş yürümüş de bir arpa boyu yol alamamış..