Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Oda Arkadaşı

Oda Arkadaşı
 

Blog yazarlarından bir arkadaşla, ‘ Batan gemi ‘ isimli bloğum hakkında konuşuyorduk. Bana yorum yazdığını gelip gelmediğini merak ettiğini söyledi. Yorumu henüz gelmemişti.

Konuyla ilgili anısını anlattı, olaya çok duygusal yaklaşıyordu ve fikirlerime katılmadığını söyledi.

Düşüncelerinde kendine göre haklı olabilir. Zaten hepimiz aynı düşüneceğiz diye bir kural yok, buna gerek de yok. Herkes aynı düşünseydi hayat çok sıkıcı olurdu.

Sohbetimizin sonuna doğru öyle bir şey söyledi ki, o andan itibaren hindi gibi düşünüyorum ve hala işin içinden çıkabilmiş değilim. Arkadaş, söylediklerinin beynimde nasıl bir fırtınaya yol açtığının farkında bile değil. Duyduğum andan itibaren boşa koydum dolmadı, doluya koydum almadı…

Arkadaş der ki;

Evlilik iki uygar insanın aynı evi paylaşmasıdır…

Ve yine der ki;

Evlilikten bir şey beklemeyeceksin…

Evlilik gerçekten böyle bir şey midir?

Amaç sadece uygar olup aynı evi paylaşmaksa evlilik kurumuna gerek yoktur. Evlenmeden de (uygarca!) aynı ev pekala paylaşılabilir. Neden evlilik gibi ağır bir yükün altına girilsin ki o zaman?

Evlilikten bir şey beklemeyeceksek bu evlilik sevgi üzerine kurulmayacaksa formalitelere takılmanın ne anlamı var?

İşte bu soruların cevaplarını bulamıyorum. Hissettiğim şey; bu söyledikleri arkadaşın kendi düşüncesi değil de gözlemleri.

Beni de asıl bu korkutuyor zaten. Sadece onun görüşleri olsaydı, sadece kendini ilgilendirirdi. Ama evliliklerde geneli gözlemlediğinde ortaya böyle bir sonuç çıkıyorsa durum vahim demektir.

<ı>Uygar: 1-Medeni. Gelişen uygarlığın getirdiklerine uymuş 2- Kültürü olan, eğitimli, görgü kurallarını bilen ve uygulayan.

<ı>Medenî: Uygar, yaşama seviyesi yüksek.<ı>

<ı>Medeniyet: Uygarlık.

İstiklal Marşımızın yazarı Mehmet Akif Ersoy’ a göre medeniyet, ‘ tek dişi kalmış canavar ‘

<ı>Evliliklerde uygar olmak ne demektir?

Evlilikle uygarlığı yan yana bir türlü getiremedim. ‘ Uygar ‘ ın sözlük anlamı, ‘ Kültürlü, eğitimli ‘.

Oysa karılarını döven erkeklerin çoğunun üniversite mezunu olduğu bilinen bir gerçek.

Ben bu kafayla çok zor çözerim bu çetrefilli durumu. Uygar olmak, medenî olmak sözlük anlamıyla aynı şeyler değilse tarafların evlilikte uygar olması medenî olması gerekmiyor demek ki.

Kadın ( Uygar-Medenî!) kocasından dayak yediğinde ne yapacak?

Sevinecek mi, ‘ dayak yedim ama olsun, yakışır. Ne de olsa kocam uygar-medenî bir koca. Onun vurduğu yerden gül biter ‘ mi diyecek?

Uygar-Medenî falan almıyor benim kafam. Ne olursa olsun ama önce İNSAN olsun!


Sayın Mehmet Akif Ersoy’ u rahmetle ve saygıyla anıyorum.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..