Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '10

 
Kategori
Futbol
 

OFK Belgrad 1-5 Galatasaray

OFK Belgrad 1-5 Galatasaray
 

Galatasaray, Belgrad'ı 5-1 mağlup ederek turu geçti.


Galatasaray, OFK Belgrad'ı deplasmanda 2-2'nin rövanşında 5-1 mağlup etti.

Maçı 1.devre ve 2.devre olarak değerlendirmek istiyorum. İlk devre, Galatasaray, keyif vermeyen bir futbol sergiliyordu. Golleri çabuk bulmuş olmalarına rağmen, gollerden sonraki rahatlıkları, başlarına dert açabilecek düzeydeydi. İlk 2 golü attıktan sonra, ileri uçtaki futbolcular baskı yapmayı bıraktılar ve bu Belgrad ekibinin öne çıkmasını sağladı. Bunun sonucunda da bir gol buldular.

Bana sorarsanız, ofansif anlamda oynayan futbolcular iyiydi de, defansif anlamdaki futbolcular gerçekten kötüydü. Gerekli ciddiyette olmadıkları düşüncesindeyim. Veya dikkatleri fazla dağınıktı, birçok pozisyon verdiler, top Aykut'a olması gerekenden fazla geldi. Yenilen golde Aykut'un hatası olduğu düşünülebilir ve Aykut kötülenebilir fakat ben Aykut hakkında yapılan eleştirileri maçın geneline göre değerlendirirsem kabul etmiyorum.

2.yarı, Galatasaray biraz daha toparlanmış bir görünüm sergiliyordu. Özellikle penaltı pozisyonundan sonra takım iyice morallendi, daha rahat oynamalarına karşın etkili bir futbol sergilediler. Taraftarı mutlu ettiler. Olması gerektiği gibi oynadılar, kontrolü elden bırakmadılar ve gol bulmaya çalıştılar. Bunun sonucunda da 5 gole ulaştılar.

Maçın öne çıkan isimlerinden bahsetmek istiyorum. Öncelikle Mustafa Sarp'tan bahsetmeliyim. Mustafa, hücum hattına gerçekten çok iyi destek verdi. Attığı golden çok, Kewell'a attığı gol pası etkileyiciydi. O pastan önce topa girmesi, daha sonra da Kewell'ın önüne son derece akıllı bir pasla bırakması golde direk etkisinin olmasına neden oldu. Fakat bütün bunlar dışında hırsı ve mücadelesi taraftarın özlediği futbolcu tipini sergiliyordu.

Ve Kewell... Taraftarın istediği, beklediği Kewell. Sahada formasının hakkını gerçekten verdiğini, en azından bunun için çalıştığını düşünüyorum. İstenilen futbolu ortaya koydu. Çalışkanlığı, mücadelesi, hırsı yerindeydi. Takımı için koştu, gollerini attı. "Ben ilginizi hak ediyorum." demiş oldu taraftara.

Arda'dan da bahsetmek isterim. Gerçek bir kaptan kimliğine bürünmüş durumda. Takımı sırtlıyor, hırslandırıyor ve forma için kanının son damlasına kadar savaşıyor. Gerçek Arda Turan'ı gösteriyor. Attığı gol, gerçekten şahaneydi. Pino'nun mükemmel pasını çok iyi değerlendirdi ve güzel bir vuruşla golünü attı.

Pino'ya gelirsek, yerinde bir transfer olduğunu kanıtladı. Attığı ara pasları çok iyi. Aynı şekilde sağ kanadı iyi kullanabiliyor. Forvet oyuncularıyla ve Sabri'yle iyi anlaştığını düşünüyorum. Takıma katkı sağlayabilecek bir futbolcu.

Sağ kanat demişken, Serdar Özkan'dan bahsetmeden olmaz. Hakkındaki bütün olumsuz düşüncelerimi sildi. Beklenenin üstünde bir performans sergilediğini düşünüyorum.

Mehmet Batdal... Buca'dan gelen genç futbolcu. Geldiği zamandan beri, takıma faydalı olacağını savunmuştum. Bence Mehmet, tecrübesizliğine ve genç yaşına karşın, bütün bunların çok üstünde bir futbol oynuyor. Milan Baros'un yerini dolduruyor mu diye sorarsanız bence dolduruyor. Tabii ki Milan Baros tartışılmaz ama Baros'un yokluğunda Mehmet'in olması bence sıkıntı da yaratmaz.

Defans hattı kötüydü Galatasaray'ın. Çok basit hatalar yapıldı. Eğer Belgrad deneyimli ve iyi bir takım olsaydı bu hataları affetmezdi. Eğer defans bu konuda toparlanmazsa, ileride Galatasaray'ın başına büyük dertler açar.

Genel olarak baktığımızda, bence takım iyi yolda. Fazla sakatlık olmazsa ve takım bu hırsla, bilinçle devam ederse başarılara imza atabileceklerini düşünüyorum. Galatasaray'a başarılar...

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..