Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '10

 
Kategori
Futbol
 

Süper Lig başladı! Sivasspor 2-1 Galatasaray

Süper Lig başladı! Sivasspor 2-1 Galatasaray
 

Sivasspor lige iyi başladı.


Spor Toto Süper Lig, Sivasspor - Galatasaray karşılaşmasıyla başladı. Öncelikle temiz ve güzel bir lig diliyorum futbolseverler için.

Maçı değerlendirmek istiyorum. Öncelikle ev sahibi Sivasppor, ortaya güzel bir performans koydu. Mücadeleci, atak bir görünüm verdiler. Özellikle Ceyhun son derece hazır görüldü. Bana sorarsanız Mehmet Yıldız da aynı şekilde. Sivasspor'un böyle devam etmesi halinde yine iddialı bir konuma geleceğini düşünüyorum.

Fakat ben daha çok Galatasaray'ı değerlendirmek istiyorum.

Galatasaray, kesinlikle hazır bir görüntü vermiyor. Açıklanmayan transfer, erken sakatlıklar... Fakat bunların hiçbiri Galatasaray için bahane olamaz.

Galatasaray, sezona bazı transferlerle başladı. Bu transferlerden Ali Turan ve Lorik Cana bugün sahadaki yerlerini almışlardı. Bana sorarsanız ikisi de felaketti. Ali Turan, Sivasspor'la olan davalarından dolayı mı bilemem ama çok kötü bir performans sergiledi. Yaptıkları çok amatörceydi bence. Yersiz bir heyecanı vardı. Düzgün pas atamıyor, yerinde müdaheleler yapamıyor. Yani Sabri'yi fazlasıyla arattı ve şansını kaybetti diyebiliriz.

Lorik Cana için de, faydalı bir futbolcu olmadığını düşündüğümü söyleyebilirim. Mücadeleci bir görünüm sergiliyor olabilir ama faul yapmak bence mücadeleye bir örnek değildir. Faul yapmak dışında da pek bir şey yaptığını görmedim. Yaptığı fauller rezilce, direkt sakatlamaya yönelik riskli hareketlerde bulunuyor.

Partneri Ayhan'a ne demeli? Ayhan da mücadeleci görünse de artık bu takımda oynayamayacağını gösteriyor her geçen gün. Bana sorarsanız doğrusu Ayhan'ın yerine Barış'ın oynamasıdır. Rijkaard inatla Barış'ın sağ kanat oynamasını istiyor ama bence ön liberoda gayet başarılı bir futbolcu ve burada oynamaya devam etmelidir.

Hakan Balta desek, hiç hazır bir görünümde değil.

Yani kısacası defans hattı ve orta saha tamamen rezalet. Böyle olduktan sonra da takım için yapılabilecek bir şey kalmıyor. Ya bu hatlar kendine gelmeli ya da Galatasaray bu sezonu unutmalı.

Bakın efendim, benim sinirimi bozan Frank Rijkaard'ın hareketleri. Sağ bekte Ali Turan'ı oynatmasını kınıyorum. Ali Turan'ın mevkiisi değil. Onun yerine oynayabilecek bir Uğur Uçar vardı, gönderdin. Peki oynatmayacaksan, bu pozisyonda oynayan Serkan Kurtuluş'u bu kulüpte niye boşu boşuna kulübede harcıyorsun? İyi bir futbolcu değilse veya sana hitap etmiyorsa gönder bilelim fakat ben kulübede oturmasına anlam veremiyorum. Şans verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca Serdar'ın değil de Emre'nin sahaya çıkması bence iyi oldu çünkü bu gençler artık şans bulmalı.

Şu anda kampa ve yeni sezon kadrosuna alınıp da maç kadrosuna bile alınmayan birçok altyapı futbolcusu var. Emre Çolak, altyapıdan gelen arkadaşlarıyla güzel bir uyum sağlayabiliyor ve güzel bir oyun sergileyebiliyor. Bu futbolcular değerlendirilmezse, diğer gençler gibi harcanıp giderler. Anıl Dilaver, Cem Sultan, Ahmet Kesim, Cumhur Yılmaztürk, Çetin Güngör, bu futbolcular niye Sayın Frank Rijkaard?

Futbolcular deseniz zaten hiçbirinde istek yok, ruh yok. Ben anlamadım bu işi gerçekten. İyi bir görünüm vermeye çalışan 1-2 futbolcu dışında hiçbir şey yok ortada Galatasaray adına. Yedek kulübesine baktığımızda maça girerse faydasını görebileceğimizi düşündüğümüz bir futbolcu yok. Bu Galatasaray'a yakışıyor mu? En azından geleceğinizi otursanız ya kulübede?

"Galatasaray Ruhu geri geliyor." demişti Kaptan. Hani ne oluyor kaptan? Takım niye böyle oynuyor? Herkes hala hazırlık maçı havasında. Galatasaray acilen toparlanmazsa Avrupa Ligi'nde de ciddiye almadığı Rus rakibinden kolayca vurgun yiyebilir.

Galatasaray'a ve ligdeki tüm takımlarımıza başarılar dilemekle beraber, Galatasaray adına şu anlık ümitsiz bir düşünce edindiğimi de söylemeden edemeyeceğim...

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..