Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '18

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrenci Bursları

Öğrenci Bursları
 

Salih Arıkan


İlkokulu körler okulunda okudum. Her türlü ihtiyacımızı devlet karşıladı. Orta ve liseyi kaynaştırma olarak Karabağlar cumhuriyet lisesinde okudum. Orada da devlet parasız ve yatılı okudum her türlü ihtiyacımızı devlet karşıladı.

Bazı sınıf arkadaşlarım benim yurtta kaldığımı ve her istediğimi yiyemediğimi bildikleri için benim sevdiğim yemekleri patates kızartmalarını evde yaptırır getirirlerdi. Yurda çamaşır makinesinin bozuk olduğunda evlerinde benim çamaşırlarımı yıkar getirirlerdi. Çok zor günlerdi. Okul müdürümüz İsmail gökalp'in yatılı öğrencilere ilgisi büyüktü. Pansiyon müdürlerimiz çok ilgiliydi. Özellikle lise döneminde Mehmet Esen hocamla harika bir muhabbetimiz olmuştu.

Geçenlerde Basmanede karşılaşmış epey yaşlanmış ama hala güler yüzlü hoş bir insan. Bazı hocalarımın ve arkadaşlarımın yakın ilgisini gördüm. Fakültede daha rahattım hem yetim engelli olunca burs başvurularımın çoğu olumlu karşılanmıştı. Birçok koruyucum olmuştu tümünü dualarla yâd ediyorum ama bende en çok iz bırakan Zekiye teyzeydi. Otobüs yolculuğunda Sağlık Bakanlığından bir arkadaşla tanışmıştım. Manisalıydı, Okul yurt derken burslara geldi sıra. Manisalılar yüksek tahsil vakfı var demişti. Ben başvuruda bulundum sonra vakfın hamisi zekiye teyzeyle bir kaç kez burs konusunda görüşmüştük. Zekiye teyze evladım biz bursu sana vermeyeceğiz de kime vereceğiz demişti. Sağlık bakanlığındaki zafer Abinin izini kaybettim zekiye teyze zaten yetmiş yedi yaşındaydı.

Tarık tufanın zekât ceketleri yazısını her okuduğumda öğrenciliğin ne denli zorlu bir süreç olduğunu hatırlıyorum. Eskiden derneğimizi ararlar ben bir öğrenciye burs vermek istiyorum derlerdi. Özellikle emekli bankacı bilgin ablayı unutmak mümkün değil. Öğrenciyi birden alır mezun etmeden bırakmazdı. Ben şu maddi durumu azıcık daha düzeltince bir öğrenciye burs vermek istiyorum. Bir öğrencimiz var. Burs almak istiyor. Başvuru tarihleri geçti. Çoğu vakfın kontenjanları doldu. Ben bunu öğrencimize söyledim. Ama şöyle bir teklifte de bulundum. Sen bir öğrenciye matematik dersi ver ailede sana ücret ödesin. Dersleri zayıf ama maddi durumu güçlü olan ailelere çağrımız olsun. İlgilenenler benimle görüşebilir. Bir çocuğumuzun daha yüzü gülsün ders çalıştırması aynı zamanda deneyim ve staj niteliği de taşır. Mücadele etmeyi ve kazanmayı öğrensin. Keşke yazdan görüşseydi belki bir şeyler ayarlayabilirdik.

Bana cumhuriyet lisesinde destek veren duyarlılıkların kaybolmadığına inanıyorum. Belki bir tık azaldı ama asla kaybolmadı. Ben insanımıza inanıyorum. Şöyle bir titreyip kendine gelse aslan bir uyansa bu milleti kimse tutamaz. Cumhurla taçlanan Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..