Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '15

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrenci çantalarına dair

Öğrenci çantalarına dair
 

Bugün öğrenci çantalarından biraz söz etmek istiyorum. Şimdiki öğrenciler çok şanslıdırlar. Rengârenk çantaları vardır, çoğu fermanlı ve beş altı gözlüdür. Hem taşınması çok kolay ve rahat. Bizim zamanımızda sadece tek gözlü tahtadan çantalar vardı. Taşınmaları bile zordu. Dedim ya şimdi öğrenciler çok şanslı.  Yalnız  çocukların çantaları tıklım tıklım dolu. Ben bir öğretmen olduğum için bunlar benim dikkatimi çekiyor. Kimi zaman yolda geçerken özellikle ilkokul öğrencileriyle konuşuyorum, ayaküstünde bile olsa çocuklara bazı sorular da soruyorum.

Çantalarına bakıyorum çanta dolu, kitap, defter, sözlük v.s. Çantalarında o gün ders olsun olmasın tüm kitaplarla okula gidenleri görüyorum. Onun için çantaları ağır oluyor. Bundan da çocuklar rahatsız oluyor. Veliler, öğretmenler zaman zaman  çocukları  kontrol etmelidir. Bence bir öğrencinin elinde, defterinin müsait bir köşesinde veya kaldığı oda duvarda kendisine yakın bir köşede haftalık ders programı bulunmalıdır. Örneğin pazartesi günü Türkçe, Matematik ve sosyal bilgimler ve resim gibi derslerinin olduğunu düşünün. Öğrenci Çantasına Türkçe, Sosyal. B. Matematik ve bunlarla ilgili defterleri okula gidecektir.

Bilmiyorum Sayın veliler, analar ve ablalar veya öğretmenlerimiz çocuklarımızın çantalarını kontrol ediyorlar mı? Çantalar ağır olunca çocuklar rahatsız oluyorlar. Bakınız bu konuya önem veren bir doktorumuz neler söylüyor. Geçen gün bir gazeteden kesip sakladığım gazetenin orta sayfalarında yer alan şöyle bir haber vardı, aynen alıyorum:

Prof. Dr.George Lexingon aynen şöyle diyor bu ağır çantalar için:

Öğrencilerin okula giderken taşıdıkları çantalar fazla ağır olursa, omurga bozukluğu, boy kısalığı, ileri yaşlarda sırt ve bel ağrıları ya da akciğer kapasitesinin daralması gibi sorunlara neden olabilir. Çantaların ağırlığının 4 kiloyu aşmamasına uzun süre sırtta kalmamasına dikkat edin. Çocukların sırada oturma şekli de önemlidir. Ders dinlerken masaya dayanmak yerine arkalarına yaslanarak dik bir şekilde oturmaları önemlidir” diye önerilerde buluyor. 

( 31.12.2014 – Gazetelerden ).

Önümüzdeki günlerde yarıyıl tatili başlıyor, gelecek ikinci dönemde özellikle Sayın velilerimizin, öğretmenlerimizin bu konuda öğrencilerin ağır çantaları konusunda dikkatlı ve duyarlı olmalarını sağlık veriyorum. Sevgili öğrencilerimize,  öğretmenlerimize ve velilerimize ikinci dönem için sağlık ve başarılar diliyorum.

Abdülkadir  GÜLER 

15.01.2015 - SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..