Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '18

 
Kategori
Söyleşi
 

Öğretmen ve Şair Muharrem Kubat'la Bir Konuşma (1)

Öğretmen  ve Şair  Muharrem  Kubat'la  Bir  Konuşma (1)
 

Eskişehirli öğretmen ve şair Muharrem Kubat 1933-


Geçenlerde Ankara’ya gidip dönüşte Eskişehir’e de uğradım. (17 Mayıs 2018)Eskişehir’de bazı şair ve yazar arkadaşları görmek istedim. Eskişehir / Muharrem Kubat Kültürevi’nde bir araya geldik. Öncelikle Muharrem Kubat’ın burada bana göstermiş olduğu yakınlık ve konukseverliğinden dolayı teşekkür ediyorum. Burada Muharrem Kubat, halk Ozanı Aşık Pervanı( İsmail Çelik),  öğretmen ve şair Lütfi Kılıç’la sohbetimiz oldu. Bu arada Muharrem Kubat’la bir söyleşimiz oldu. Aramızda geçen konuşmayı siz değerli okuyucularımla aynen paylaşmak istiyorum:

 

 A.GÜLER: Sayın Hocam, adet olduğu üzere bize özgeçmişinizden kısaca  bahseder misiniz?

M.KUBAT: 09.01.1933 tarihinde  Emirdağ’ın  Karacalarköyü’nde doğdum.1949 yılında  Emirdağ – Güveççiköyü İlkokulu’nu, 1955 yılında  Çifteler İlköğretmen Okulu’nu, 1961 yılında  Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü 1970 bitirdim.Yine Gazi Eğitim Enstitüsü Pedagoji Bölümü’nden’ de mezun olum. 1955 yılından itibaren sıra ile Denizli-Acıpayam-Gülümanköyü,Akalan kasabası, Afyon Karamıkkaracaviran köyü, Bolvadin Merkez Kemalettin Samipaşa  ve Atatürk İlkokulu öğretmenliklerinde  çalıştım.  

1961 yılından sonra da Emirdağ Ortaokulu Türkçe öğretmenliği, Niğde – Çamardı ve Ankara Bala Ortaokulu Müdürlüğü, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’nde Personel Şube Müdür Yardımcılığı görevlerinde bulundum. Son olarak  20 yıl müdürlüğünü yaptığım Eskişehir Merkez 19 Mayıs Ortaokulu’ndan 23 Şubat  1988 tarihinde 32 yıl, 7 ay hizmetten sonra  emekli oldum.

Şiirlerimin pek çoğu mahalli gazetelerde, edebiyat, sanat ve kültür dergilerinde çeşitli antolojilerde yayımlandı. Ayrıca güncel olaylarla ilgili  şiir ve edebi yazılarım gazete ve sanat dergilerinde yer  aldı. İz Bırakanlar, Umut Dolu ve Yaşamın İçinden adında üç şiir kitabım yayınlandı. Yurtiçinde ve yurtdışında açılan şiir yarışmalarına zaman zaman katıldım Birisi yurtdışından olmak üzere Türkiye genelinde şiir dalında birçok ödülüm vardır.  

 

A.GÜLER: Sayın Hocam, sizin öğretmen olduğunuzu ve Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde uzun yıllar öğretmenlik ve idarecilik yaptığınızı  biliyoruz. Bir daha dünyaya gelirseniz yine öğretmen olmak ister misiniz? 

M.KUBAT: Sayın Hocam, evet Milli Eğitim Bakanlığı‘nın değişik kademelerinde görev yaptığımı biliyorsunuz. İlkokul, ortaokul gibi yerlerde öğretmenlik yaptığım yıllarda öğrencilerimi çok sevdim. Onları bir evladım gibi tanıdım. Onlara hizmet etmekten hep gurur ve onur duydum. Onlar arasında geçirdiğim günler benim en mutlu günlerim oldu. Bu meslekte  tam 20 yıl idareci olarak görev yaptım, veli oldum, öğretmen oldum ve idareci oldum hiçbir zaman da zorluk çekmedim.  Öğretmenlerimle, öğrencilerimle ve hatta velilerle hep  bir uyum içinde  çalışıyorduk. Bir okulda   müdür olarak çalışmak  elbette zordur, bu görev  her yiğidin işi değildir. Öğretmenlik mesleğini çok seviyorum, bir daha dünyaya gelirsem yine de öğretmen olmak isterim. Çünkü bu  mesleği  çok seviyorum.

 

A.GÜLER:   Sayın Kubat, deneyimli bir eğitimci ve idareci olarak genç öğretmenlerimize neler  söylemek istersiniz veya neler   tavsiye edesiniz?

M.KUBAT, Sayın Güler, bu güzel bir soru. Siz de bir öğretmensiniz ve aynı zamanda idarecilikte yaptığınız sorunuza isterseniz sondan başlayalım. Elbette hiç şüphe yok öğretmenliğe evet derdim. Çocuk sevgisi bambaşka  bir şey, onlara hizmet etmek, onların size gösterdiği  yakınlığı ve samimiyeti  dünyanın  hiçbir mesleğinde göremezsiniz. Hatta biraz daha ileriye gideyim zaman zaman onlardan sizi daha üstün görür. Siz bu denli bir dünyanın insanını nasıl sevmezsiniz. Sevgili GÜLER, bu sevgi anlatılamaz, yaşanır.

Tabi bizim yaşamamızda ki öğretmenlikle bugünün koşullarındaki öğretmenlik çok farklı. Çağın getirileri, siyasi atmosferi öğretmenliği zayıflattı, İtibarsızlaştırdı. Biliyorsun öğretmenlik kutsal bir meslektir. Ama öyle para kazanmak için bir meslek değildir. İnsanı, insan yapmak için edinimler gerek. Yine de genç öğretmen arkadaşların bu çerçeve içerisinde her halde görevlerinde çalışmalarını sürdürmektedirler. Daha önce de dediğim gibi öğretmenlik mesleği kutsal bir meslektir. Diğer mesleklere hiç benzemez. O nedenle genç  öğretmen arkadaşlarımız  siyasi  akımlara   kapılıp  öğrencileri  tek yönlü  yetişmemelidirler.  Layık, demokratik, çağdaş eğitim ilkeleri olmalı. O masum zekâları siyasete kurban etmemeleri gerekir. Öğretmen çocukları istediği kalıba sokabilir, onlar her türlü şekil almaya müsaittir.  Bir başka değimle işlemeğe müsaittir. Her şeyden önemlisi öğrencilerini bir evladı gibi sevmelerini ve onları gelecek için sevgi ve barış içinde yetiştirmelerini tavsiye ederim, tek dileğim budur.  

----------------------------------------

Yazımız  devam edecek.

Abdülkadir GÜLER 

21.06.2018-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..