Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Öğretmenlerin 3 AY tatili var

Öğretmenlerin 3 AY tatili var
 

zannedenler oldukça fazla. Oysaki 10 yıllık öğretmenlik hayatımda henüz ben 3 ay tatil yapabilmiş değilim. Tamam okullar kapandığı gün öğrenciler gidiyor ancak biz öğretmenler 1 Temmuza kadar okulda kalmaya devam ediyoruz. Sorumluluk sınavları, seminerler, kurul toplantısı gibi faaliyetlerle yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz. 20 Ağustos'ta da göreve geri çağırılıyoruz. Okullar açılana kadar tekrar sorumluluk ve not yükseltme sınavlarında görev alıyoruz, kayıt dönemi kayıtlarda görev alıyoruz. Yani diyeceğim o ki 3 ay tatil falan yok.

Bu konuda dertliyim. Neden derseniz, sırf üç ay tatilimiz var zannedip mesleğini değiştirme arzusunda olan insanlar var da ondan. Ya da neden öğretmen olmadım diye hayıflananlar var. "Ahh ahh şimdiki aklım olsa öğretmen olurdum. Ne güzel erkenden eve gel. Üç ay tatil yap. Sömestr tatili de var. Kar tatillerini de koy. Ohh." diye düşünen ve bunu dile getiren az değil. Eminim sizin çevrenizde de vardır böyleleri. Hatta aranızda bile böyle düşünenler vardır.

Düşünmeyin lütfen. Sadece tatilleri cazip geldiği için öğretmen olunmaz. Öğretmenlik o kadar da kolay bir meslek değildir. Herkesin yapabileceği bir meslek değildir. Özel bir eğitim ve en önemlisi sabır ister. İcabında kendi çocuğuna göstermediği sabrı ve ilgiyi öğrencisine gösterir öğretmenler. Öğrenciye öyle her şeyi öğretmek de kolay değildir. Boşuna "Bana bir kelime öğretenin kırk yıl kölesi olurum" denmemiş.

Öğretmenler tatile çıktıklarında öyle rahat huzur dolu günler de beklemez onları. Tüm sene boyunca ilgisini alakasını esirgediği ailesindedir sıra. Kendimden örnek vermem gerekirse halen okula gitmeye devam ediyorum. Oğlumun okulu bitti. O evde anneanne ve kardeşi ile birlikte. Okulda geçirdiği eğlenceli zamanları evde geçiremiyor tabi ki. Arkadaşı yok, okulda ki eğlenceler yok. Eve geldiğimde oldukça sıkılmış bir çocuk buluyorum. O tatilde ama hala neden denize gitmediğimizi, yüzmediğimiz soruyor. Gerçek tatil ne zaman gelecek diye bekliyor. Annenin de okulu bittiğinde diye cevaplıyorum. Okuldan geldiğimde karşımda enerji dolu oyun oynamaya hazır bir çocuk buluyorum. Okullar tatil olduğundan beri belki fark eden olmuştur bloglardan da uzak kalıyorum. Çünkü vakit bulamıyorum.

Çoğu insan tatilde daha çok vakit ayırabilirken kendine biz öğretmenler tam tersi tatilde kendimize ayıracak vakit bulamıyoruz. Özellikle evliysek ve çocuğumuz varsa. O yüzden ben yavaş yavaş müsadenizi istemek zorundayım. Vakit buldukça okuyabildiğim kadar yazı okuyup yorumlayabildiklerimi yorumluyacağım ancak, yazı yazmaya gelince ya da eskisi kadar çok yorum yazmaya gelince maalesef benden bu kadar. Tatil dönüşü daha faal olacağımdan emin olabilirsiniz. Ama ben tatillerde çok yoğun oluyorum. Sene içerisinde de aynı sıkıntıyı hafta sonları yaşıyordum. Hafta içi vakit ayırabildiğim şeylere haftasonu vakit ayıramıyordum. Yine fırsat bulursam yazarım bir şeyler ancak sanırım biraz zor. Oğlum geldi ve şu an hadi anne basket oynayalım diyor. Blog yazmak benim neyime. Oğlumla basket oynamam lazım. O daha önemli. :)

Tüm değerli blog yazarı arkadaşlarıma sevgi ve saygılarımı iletiyor, hepinize iyi tatiller diliyorum. Sağlıcakla kalın...
 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..