Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '08

 
Kategori
Güncel
 

Okullar Açılıyor!....

Okullar Açılıyor!....
 

adıyaman Üniversitesi


Tüm yurtta olduğu gibi ilimizde de eğitim yuvaları açılıyor. Anasınıfından tutun da, üniversiteye kadar tüm eğitim kurumlarımız kapılarını sonuna kadar açmış öğrencilerini bekliyor.

Gerçi anasınıfları ve ilköğretim birinci sınıflar geçen yıl olduğu gibi ağabeyleri ve ablalarından bir hafta erken başladılar ama yarın hep birlikte okuyacaklar.

Geleceğin nesilleri bu ülkeye hizmet edebilmek için birbirileri ile yarışacaklar. Bu yarış dünyanın en güzel yarışı olsa gerek. Çünkü sonuçta ülkeye hizmet yarışı.

Evet okullar açılıyor.

Açılmasına açılıyor ve onlarca sorun ile açılıyor.

Bitmeyen okul tadilatları ile açılıyor.

Tıka basa dolu sınıflar ile açılıyor.

Milli Eğitim bakanlığının okul kayıtlarındaki uygulaması yani adrese dayalı sanal kayıt sistemi maalesef sekteye uğradı.

İkametgahı gitmek istediği okula uymayan öğrenci nüfus idaresine koşarak adres değişikliği yaptı ve çaresiz okul idareleri kayıtları yapmak zorunda kaldı.

Bazı okullarda maalesef yine tıka basa sınıflar görmek kaçınılmaz olacak.

Ya bitmeyen tadilatlara ne demeli.

Ben anlayamıyorum bu tadilat, bakım onarım işlerini. Okullar tatil olunca hiç kimsenin aklına gelemeyen bu tadilat işleri son bir iki haftaya sığdırılmaya çalışılır. Ben anlayamadım. Anlayan anlatsın da bizlerde aydınlanalım.

İlköğretimlerde ve orta öğretimlerde durum böyle. Bakalım yüksek öğrenimde neler var.

Efendim yüksek öğrenimde Adıyaman Üniversitesi bu yıl 4200 yeni öğrenciye kapılarını açacak.

Bu öğrencilerin bir kısmı ilçelerde, bir kısmı Malatya’da okuyacak. Geri kalan büyük çoğunluğu ise Adıyaman merkezde okuyacak.

Hepsine hayırlı ve uğurlu olsun. İlimize hoş geldiler, şeref verdiler. Onları ilimizde ve Üniversitemizde ağırlamaktan onur duyacağız.

Yarın bu öğrencilerimiz ilimizin birer gönüllü turizm elçisi olacaklardır. Bundan hiç şüphem yok. Sizin de olmasın.

Bu öğrencilerimizin ilimizden memnun ayrılabilmeleri ve daha sonra gönüllü tanıtım elçimiz olabilmeleri için sorunlarını aşmaları ve gerekli ortamı bulmaları gerekiyor.

Bu sorunların en önemlisi barınma sorunudur.

İlimizde kredi ve yurtlar kurumuna ait bir öğrenci yurdu var. Bu yurdumuz ancak devede kulak diye tabir edebileceğimiz sayıda öğrencimize barınma imkanı sağlayabilecek. Geri kalan öğrencilerimiz ise tek özel yurdumuzda yer bulabilirler ise kalacaklar. Bu özel yurt da sadece kız öğrencilere hizmet veriyor.

Geri kalan öğrencilerimiz ise Adıyamanlıların yani bizlerin insafını bekleyecek. Neden demeyin bizler kiralık evlerimizi öğrencilerimize açar isek onların bu yıl sorunu halletmiş oluruz.

Adıyaman’da genel kanı öğrenciye ev yok. Bu fikirden vaz geçmez isek vay öğrencilerimizin haline. Gelin öğrenci kardeşlerimize kapılarımız açalım. Onlar da okusunlar ve bu memlekete hayırlı birer evlat olsunlar.

Biz bu gün kapılarımızı bu çocuklara açmaz isek yarın onların aileleri de bizim çocuklarımıza kapılarını açmayacaktır.

Rektör hocamın bulduğu bir aylık resmi kurumların misafirhaneleri fikri çok güzel. En azından bu bir ay içerisinde öğrenciler kalacak yer sorununu çözüme kavuşurlar.

Bu arada yatırımcılara seslenmek istiyorum. Gelin yüksek öğrenime yönelik yatırımlar yapın. Yurt yapın, cafe yapın, restaurant ve diğer ihtiyaçlarını giderebilecekleri sosyal yatırımlar yapın. Onlar hizmet alsın, siz para kazanın.

hidayetozdemir0266@hotmail.com

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..