Okullar açılıyor, okul ve ödev / Eğitim / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Okullar açılıyor, okul ve ödev

Okullar açılıyor, okul ve ödev
 

Amerikan Eğitim bakanlığından yayınlanan okula başlayanlara tavsiyeler;

1-Çok zayıfı gelenler ve okula hala ısınamayanlar, okul başlamadan okula gidin. Okula alışma programları hazırlayın.

2-Çok utangaç çocukların okul içi aktivitelere katılmaları veya seçilmiş gruplarda bulunmaları çocukları rahatlatır.

3-Her çocuk okul başlamadan önce bir çocuk doktoru tarafından kontrol edilmelidir. Bedensel ve ruhsal sorunların olup olmadığı teşhis edilmelidir. İşitme bozukluğu, aşılarda takipsizlik olup olmadığı kontrol edilmelidir.

4-Çocuğun gelişim düzeyinin uygun olup olmadığı kontrol edilmelidir.

5-Çocuğunuz ergenlik dönemi ve sonrası yaşta ise doktorla özel olarak konuşması ve kendini ifade etmesine izin verin.

Ödevler çocukların gelişmesinde çok büyük katkı arzetmektedir. Ödevlerin takip edilmesi ve yapılmasında anne ve baba çocuğunun başarılarını ve başarısızlıklarını not etmelidirler. Ödev verilmesi ABD de belli bir standarta bağlanmıştır.

-İlkokul 2. sınıfa kadar günde ödev zamanı 20 dakikayı geçmemelidir.

-İlkokul 3-6.sınıfa kadar olanlar için ödev süresi 60 dakikayı geçmemelidir.

-8.sınıf öğrencilerinin ABDde %10 kadarı 2 saatten fazla çalışıyor.

-ABD de çocukların %20 si günde 6 saatten fazla tv seyrediyor.

Amacımız bilgiyi arayan , bilgiyi arama şevki üretme yollarını keşfeden insanlar yaratmak. İnsanın bir nokta yada konu üzerinde toplanması 16-20 dakikada yoğunlaştığı yönündedir.

ÖĞRENCİNİN DERSE AKTİF KATILIMINI SAĞLAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

1-öğrenme öğrenci için ihtiyaç ve anlam ifade etmelidir.

2-Öğrenci kendine uygun hedef belirlemelidir.

3-Öğrenme öğrenciye zevk vermelidir.

4-öğrenci başardığını hisetmelidir.

5-Öğrencilerin öğrenme seviyeleri farklılık göstermektedir.Bu farklılık hesaba katılmalıdır.

6-Ders öğrencinin kendine olan güvenini arttırmalıdır.

ÖDEVİN YARARLARI

1-Ödev sayesinde öğrenilenler pekiştirilir.

2-Öğrenciler bilgi ve becerilerini öğrenirler.

3-Öğrencilerin sorumluluk alma ve yerine getirme alışkanlığı oluşur.

4-Öğrenci ders dışı zamanı eğitimle geçirir.

5-Öğrenci araştırma ve incelemeyi öğrenir.

FEN BİLİMLERİNDE NEDEN DEĞERLENDİRME YAPIYORUZ?

1-Öğrencilere akılcı düşünme yolları öğretilir.

2-Öğrencileri motive etmek ve öğrenmeye teşvik etmek.

3-Öğretmenleri ve ebeveynleri, öğrencinin gelişimi hakkında bilgilendirmek.

4-Öğretmenlere öğretme etkinliği için geri itilim sağlamak.

5-Bireysel yetersizlikleri veproblemleri tanımlamak.

6-Hataları ve yanlış kavramları açığa çıkarmak.

7-Gelişme gösteren öğrencileri yönlendirmek.

8-Standartlara ulaşmak.

9-Öğrencileri eğlendirmek.

10-Düşünce gücünü geliştirmek.

11-Daha fazla bilgi ile derse girmek.

Değerlendirmede üç ana amaç vardır.

1-ileriye bakmak.

2-Geriye bakmak.

3-Rehberlik hareketi

Okul ve ödev zeka gelişimi içinde çok önem taşıyan faktördür. Aynı yumurta ikizlerinin birini çoan olarak köye gönderiyorlar. Diğerini ABDde sayılı okullarda okutuyorlar. Aradan 20 yıl geçtikten sonra bu ikiz kardeşlerin IQ ları ölçülüyor. Okula giden kardeşin IQsu normalin üstünde olduğu. Okula gitmeyen çocuğunun IQ su düşük çıkıyor. Okullar zekalarımıın geliştiği yerlerdir. Her günü yaşayarak değerlendirerek geçirmelerini çocuklarımıza tavsiye ediyorum.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..