Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Nüfus artışından yararlanmak için eğitim

Nüfus artışından yararlanmak için eğitim
 

Dünya nüfusunun 6 milyar civarında olduğu tahmin edilmektedir. 70 yıl içerisinde dünya nüfusunun 9 milyar olacağı tahmin ediliyor.Dünyanın nüfus artışı %1.1, Türkiye'nin %1.2 oranında nüfusu en hızlı artan üç ülkeden biri haline gelicek.2100 yılında dünyada 100milyonu aşan nüfusa sahip devlet sayısı 16 yı bulacağı tahmin edilmektedir. Bu 16 ülke içerisinde Türkiye'de olacak ve bu 16 ülke dünyanın kaderini belirlemede rol alacaklardır.

Artan nüfusumuz eğitilmediği takdirde üretim yerine tüketim ve tehlike arz edecektir.Türkiye artan nüfusunun eğitim ve işgücü ihtiyacını karşılama çabası içine girmek mecburiyetindedir.

Eğitilmeyen çoğunluk kıtlık, salgın hastalık, şiddet olaylarının varlığı ile kendini yok eder.

Artan nüfus ile ülkede verim artışının sağlanması için bilinçlive sağlıklı nesil yetiştirmeliyiz.Bunun ilk yolu eğitimden geçmektedir.İnsan ömrü giderek uzamaktadır, sağlıklı ve yaşam standartlarını oluşturmuş bir nesil yetiştirmek için öğretmenlerimize ve medyaya çok büyük görev düşmektedir.

Türkiye'de genç nüfus yapısı Türkiye için çok büyük bir fırsattır.Bu avantajı ancak eğitim ile değerlendirebiliriz.Eğitilmeyen bir nesil tehlike oluşturacaktır.

Eğitilmemiş, işgücü sahibi olmamış bir nesil ne işe yarayacaktır. Her türlü tehike cehaletten gelir.Üretilen maddeden bile yararlanmak bilgiye bağlıdır. topraktan daha fazla verim almak, faydalıyı bulmak, standart yaşan tarzı oluşturmak, bunlar eğitim ile yapılır.

Prof.dr.ilber Ortaylı "Zeki gençliğin toplumlara ilahi bir lütuf ve en kıymetli üretim unsuru olduğunu"ifade etmektedir.Çocuklarımızın zeki olması dengeli beslenmelerine, devamlı beyinlerini geliştirmelerine, bilmelerine, öğrenmelerine çok bağlıdır. Bir ülke genç nüfusunu eğitebiliyorsa en büyük avantajı elde eder.

İnsan yetiştirmede öğretmenlerimize çok görev düşmektedir.Türk toplumu olarak eğitime ayırdığımız miktarı ülke olarak, anne baba olarak artırmalıyız.

Elimizdeki avantajı dezavantaja dönüştürmemek için EĞİTİME SAHİP ÇIKALIM, EĞİTİME AYIRDIĞIMIZ MİKTARI ARTTIRALIM.

2025TE DÜNYADA NÜFUSU 100 MİLYONU AŞAN 16 ÜLKEDEN BİRİSİ TÜRKİYE OLACAK. DÜNYANIN GİDİŞATINDA SÖZ SAHİBİ OLACAĞIZ.HAZIRLIKLI OLMAK ZORUNDAYIZ. YOKSA KULLANILIRIZ.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..