- Kategori
- Okullar
Okullarda şiddetin nedenleri

Anne babalar eğitimciler ve okul yöneticilerinin bugünlerde en çok konuştuğu konu okulda şiddet ve bunun önlenmesi için alınması gereken önlemler. Okulda şiddet sanki önceden hiç yokmuşta birden ortaya çıkmış gibi bir tavır sergilendi önce; çocuklarımıza neler oluyor diye herkes birbirine sorar oldu. Aslında bilinen hatta görülen bu olay medyanın her sokakta kamarayla dolaşması ve görüntülü cep telefonlarıyla artık inkar edilemez bir boyuta geldi.yani halının altına atılan gerçekler gün yüzüne çıktı. Çekilen bu görüntülerin tv başta olmak üzere internet sitelerinde yayılması bu durumun inkarı güç bir hal almasına yol açtı.
Okullardaki ve hatta sokaklara taşan bu şiddet olaylarını nasıl engelleriz diye insanlar fikir üretmeye başladı. ilk suçlu bulundu cep telefonları okullarda yasaklanmaya başladı .Okullara bir dizi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından genelgeler ve öneri dolu yazılar gönderildi. Pekiyi bu alınan önemler yettimi. Pek sanmıyorum. Bugüne kadar üzeri örtülen eğitimsel sorunlar okullardaki şiddetin toplumsal bir cinnete neden oldu. Bir olayın sebebini açıklamak için bir tek sebep bulmak çoğu zaman bu durumda olduğu gibi yetersiz kalmaktadır. Geçmişi irdelemeden geleceği doğru yorumlamak çok zordur.
Ben aklıma gelen birkaç tanesini sizlerle paylaşmak istiyorum. Ülkemizin gerçekleri düşünülmeden uygulamaya koyulan ve her iktidar değiştiğinde yeniden değişen yani yap boza dönen bir müfredat.
Sene sonu afları ve öğrencilerin artık sınıf geçmenin hiçte zor olmadığını görmeleri.
Önceki yıllar pedegojik formasyonu olmayan her meslek grubundan kişinin öğretmen yapılması
Okullarda rehberlik servislerinin olmayışı , olanlarında yeterli düzeyde işlerlik kazanamaması
Eğitimcilerin ekonomik olarak tatmin edilememesi ve nerdeyse öğretmenliğin 2. Bir iş gibi görülmesi, eğitimcilerin kendini yenilememesi
Eğitim dünyasında adaletli bir öğretmen dağılımın olmaması bölgesel farkların neredeyse doruk noktaya ulaşması
Öğrencileri sınav maratonu içerisinde hepimizin ihmal etmesi sınavı tek çözüm yolu olarak görmemiz ve bunun sonucunda öğrencilerin kendini gösterme ihtiyacı
Sınavdan başını kaldırmayan öğrencilerin boş vakti olmadığından sosyal ve kültürel etkinliklere katılmaması yani sosyalleşememeleri
Ekonomik farklılıkların sınıf ortamına taşınması
İnternet kafe ve benzeri yerlerin okulların yakınında denetimsiz bir şekilde açılması