- Kategori
- Eğitim
Okuma, öğrenme ve değerlendirmede pratik bir teknik: K-W-L-H Kartları
Okuma, Öğrenme ve Değerlendirmede Pratik Bir Teknik: K-W-L-H Kartları
KWLH, Donna Ogle (1986) tarafından okuma sırasında etkin düşünme modeli olarak geliştirilmiştir. Ancak bu modelden öğretim ve değerlendirme tekniği olarak da yararlanmak olasıdır. Bu teknik öğrencilerin ön bilgilerini etkinleştirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek, öğrenme sürecinde öğrencilerde üst bilişsel farkındalık yaratmak amacıyla kullanılabilir.
K – (KNOW) Öğrencilerin konu hakkında ne biliyorlar?
W – (WANT) Öğrenciler ne öğrenmek istiyorlar?
L – (LEARNED) Öğrenciler ne öğrendiler?
H – (HOW) Öğrenciler onu hakkında ek bilgileri nede ve nasıl bulabilirler? başka hangi kaynaklardan daha fazla bilgi edinebilirler?
Öğrencilerin “dinazorlar” konusunda yapabilecekleri örnek KWLH tablosu
Konu: Dinozorlar
What We Know? (Ne biliyoruz?) | What We Want to Find Out (Ne öğrenmek istiyoryoruz?) | What we Learned? (Ne öğrendik?) | How can we learn more? (Nasıl daha fazla bilgi edinebilirsiniz?) |
Dinozorların büyük canlılar olduğunu Dinozorların neslinin tükendiğini Çokuzun zaman önce yaşadıklarını Dinozorlar hakkında bir film olduğunu | Ne kadar zaman önce yaşadıklarını Niçin nesillerinin tükendiğini Özelliklerini neye benzediklerini Dinazorlar üzerine kimlerin çalışmalar yaptığını ve bu çalışmaların sonuçlarını | Heyecan verici bir ömre sahiptir. Dinozorlar bitkiler ve bazen et yediklerini Bazı dinozorların, çok büyük olduğunu ama küçük beyinlerinin küçük olduğunu Dinazorlarla ilgili pek çok özelliğin fosillerden çıkarımlandığını | Araştırmak Müzeler Alan Gezileri Arkeolojik kazılar Videolar, film ve belgeseller Internet bilgisayar arama |
Debbie Blaskowski, (Weyerhaeuser School in Weyerhaeuser) http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/students/learning/lr1kwlh.htm’ den uyarlanmıştır.
KWLH tablosu aslında grafik düzenleyicilerle öğrenme tekniklerinden biridir. K (Ne biliyorum?) ve W (Ne bilmek istiyorum?) bölümleri dersten önce doldurularak öğrencilerin ön bilgileri harekete geçirilebilir ve öğrencilerin öğrenme gereksinimleri belirlenebilir. Bu bir anlamda bir ön değerlendirmedir. L (Ne öğrendim?) ve H( Daha fazla bilgiye nasıl ulaşabilirim?) bölümleri de dersten sonra doldurularak öğrencinin bir çeşit öz değerlendirme yapması ve öğrencileri öğrendiklerini zenginleştirme yoları üzerinde düşünmesi sağlanabilir. Toplamda da öğrencilerin öğrenme süreci ile ilgili farkındalıklar, öz düzenleme, yansıtma ve üst düşünsel(metabilişsel) becerileri geliştirilebilir KWLH tabloları aratırma süreçleriyle öğrenme ve proje geliştirmede de yönlendirici olabilir. Araştırılacak konu ile ilgili öğrenciler önce bildiklerini, sonra bilmek istediklerini, sonra nelere ulaştıklarını ve en son olarak da daha fazla bilgiye ulaşmak için gerekli kaynakları listeleyerek araştırma ya da proje sürecinde anahtar kavramlara kısa yoldan ulaşabilir.
KWLH Kartları ya da Tabloları kullanım alanları
Fikret KONCA / Program Geliştirme Uzmanı
Kaynaklar
K-W-L-H Technique. (http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/students/learning/lr1kwlh.htm, Erişim:08.01.2010) Learning to Question.