Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '06

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Ölmeden önce...

Ölmeden önce...
 

Her insanın bir listesi olmalı. Ölmeden önce mutlaka yapmak istediklerini içeren maddelerden oluşan bir listesi.Yatağında ya da başka bir yerde ölürken yüzünde mutlu bir gülümseme olsun diye o listedeki her maddenin yanına yaptım diye bir işaret koyabileceği bir liste. Ama kendi kaleminden dökülmeli o maddeler, dergilerden aşırılmış olmamalı...

Hayatta istediği şeyleri daha fazla ertelememek için yapmalı insan bu listeyi. Doğumgünü pastasına her yıl bir mum eklendiğinde o listeyi çıkarıp pastasının yanına koymalı ve bakmalı yeni yaşı ona ne getirmiş. Kaç işaret koymuş ertelemediklerinin yanına.

Aklının bir köşesinde yer etmiş masal gibi kentlerden kaçına gidebilmiş mesela? Kaç insanı şöyle yüreğinin dolusu sevebilmiş? Toprakta kaç kez çıplak ayak yürümüş, kaç tane domates koparıp yemiş dalından? Kaç güneşli günde en sevdiği insanlarla güneşin altında gezip dolaşmış? Kaç gece sahilde oturup denizi seyretmiş doya doya? Kaç şarkı dinlemiş onu alıp başka diyarlara götüren? Kitaplığındaki kitapların kaçını okumuş? Kaç şair keşfetmiş ve bugüne kadar nasıl bu şiirleri es geçtim diye sormuş kendine? Kaç kez lunaparka gitmiş çocukluğu cebinde? Kaç insanı mutlu etmiş, onların kalbini kazanmış? Annesine kaç kez sarılmış, aşık olduğuna kaç kez seni seviyorum demiş? Masal gibi bir aşkın ortasında bulmuş mu kendini mesela hani şu eski devirlerden kalan? Kaç acı çekmiş onu adam eden? Kaç kez demiş kendine bu acının bana kattıkları acının kendisinden daha büyük? Kaç insanın arkasından el sallamış, gitmesi sevgisinden küçük bir damla bile eksiltmeden? Kaç bedduayı geri almış haksızlık ettim diyerek? Ölümün var olduğunu ve er ya da geç kendisini bulacağını kaç kez düşünmüş? Farkında olarak mı yaşamış en azından?

Herkesin kendi listesi olmalı. Az ya da çok maddeden oluşan. Ertelememek için... Yatağında mutlu ölebilmek için... Herkesin mutlaka bir listesi olmalı... Yaşadım diyebilmek için...

 
Toplam blog
: 408
: 1090
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

Gazetecilik okudum... Ama gazeteciliği sırf yazabilme serüvenine bir adım daha yaklaşabilmek için ok..