Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '20

 
Kategori
Sosyoloji
 

Olumsuzluklara Odaklanmayın

7-8 yıl önceydi, sabahları işe gitmeye hazırlanırken küçük el radyomu açar; traş olurken, kahvaltı yaparken sabah haberlerini, gazete manşetlerini dinlerdim. 
 
Bir gün radyom arızalandı ve birkaç gün sabah haberlerini dinleyemedim. Bu arada bir şey fark ettim. Haber dinlemediğim günlerde günüm daha stressiz geçiyordu ve daha mutluydum. Haber dinlediğim günler sinirli ve gergindim.
 
Radyomu tamir ettirmedim. Sonra televizyondan akşam haberlerini, tartışma programlarını da izlemeyi bıraktım. İlerleyen günlerde dizi takiplerini de kaldırdım. Sosyal medyada da sinirlerimi gerecek haber, görüş vs  paylaşımı yapan arkadaşları sildim. Siyaseti de hayatımdan def ettim. Hipertansiyonum düzene girdi.
 
Cep telefonumda birkaç ulusal gazetenin uygulaması var, gün içinde onların haberlerine şöyle bir göz atar geçerim. Şu köşe yazarının yorumu, bu yazarın hezeyanları umurumda olmaz. 
 
Yıllar sonra fark ettim ki hayata olumlu bakarsam çevreme olumlu yansımaları olur. 28 yıllık öğretmenim ve ben dünyayı nasıl görür, nasıl düşünürsem öğrencilerim de öyle görür, öyle düşünürler. Bu yüzden insanların kavgalarına değil, mutluluklarına odaklandım. 
 
Sizlere tavsiyem, bu virüsün hayatlarımızı tehdit ettiği şu günlerde olumsuzluklara odaklanıp hem kendi moralinizi hem de çevrenizin moralini bozmayın. Felaket haberlerini okuyup abartarak paylaşmayın. 
 
Falanca yakınım, filanca arkadaşından duymuş, şöyle salgın varmış, böyle ölüm varmış efsanelerini hayatınızdan çıkartın.
 
Falan ülkede şu kadar günde bu kadar insan öldüyse bizde bu kadar ölür denklemlerine acilen son verin.
 
Tedbirinizi alın, yetkililerin uyarılarına kulak verin ve evinizde oturun. Kitap okuyun, kendinizi geliştirin; bağışıklık sisteminizi ve moralinizi güçlü tutun. Siz güçlü ve moralli olursanız aileniz, çevreniz ve milletimiz güçlü, moralli olur. İnanç, moral ve motivasyon bizi diri tutacaktır. 
 
Hepinize mutlu ve sağlıklı günler dileğiyle...
 
Toplam blog
: 7
: 119
Kayıt tarihi
: 25.01.19
 
 

Eğitimciyim. Seyyid Ahmet Arvasi Hayatı Tefekkürü Eserleri (1998), Bir Gönül Dostu Seyit Ahmet Ar..