- Kategori
- Sosyoloji
Ömür Uzuyor Yaşlı Diyoruz
Yaşlı nüfus %7’lerden %9’lara çıkmış; nüfusumuz yaşlanıyormuş.
Ben de diyorum ki ömür uzadı, yeni neslin 110-120 yıl yaşayacağı söyleniyor; yaşlılık başlangıcını 65 yaş olarak kabul ettiğiniz zaman yaşlı nüfus %9 değil %40 olacak, o zaman ne diyeceksiniz?
Bana ne 65 yaşında ölenden ya kendine bakmamış ben isem de Allah rahmet eylesin.
Bu ülkede ne bilim adamı var ne de sosyolog.
Söylendiği gibi diyelim 65 yaşında yaşlıyız. Hayat değişiyor ömür uzadı, kendimize de baktık 100 yaşını aştık; 40-50 yıl yani ömrün yarısında yaşlı mı olacağız?
Ömür uzadığı için belli bir zamanda nüfusun belki yarısı 65 yaş üzeri olacak.
Ömür Uzuyor ama insanlar kendi ömürlerini uzatamıyorlarsa ne yapalım yani, ben bilimi esas alırım.
Demek istediğimiz şudur nüfus yaşlanmıyor ömür uzuyor.
Ömür uzadığı ve yaşlılık başlangıcı çok aşağıdan gösterildiği için yaşlı nüfus artmış görünüyor.
Bana göre yaşlı hayatın dışına çıkmış kimsedir, 80’de 90’da insanlar yaşamıyor mu?
Sosyolojik olarak yaşlılık başlangıcını 90 olarak göstereceksin.
“Korkut o yaşı kimse görmüyor ki”
Biliyorum, yaşlanmadan öldü dersin. Hem niye görmüyor ki görsün; belki nasılsa yaşlıyım diye kendini salıyor, hayata direnmek için teşvik de etmiş oluruz.