Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '11

 
Kategori
Sinema
 

Once

Once
 

Once / Bir Zamanlar
John Carney / İrlanda / 2006
"Üç dakikalık bir şarkının on sayfalık bir diyalog kadar değerli olduğu bir dünyadayız."

Film hakkında;
Bir Kere, Dublin sokaklarında geçen bir modern günler müzikali. İrlandalı grup The Frames’den Glen Hansard’ın başrole soyunduğu film, bir sokak müzisyeni ile bir Çek göçmenin yegane aşk hikayelerini anlatan şarkılarını yazarak, prova ederek ve kaydederek geçirdikleri olaylı bir haftayı anlatıyor.
kaynakça:http://2008.ifistanbul.com/filmler/once.aspx

Tesadüfen izlediğim bi film az önce bitti... Kaç yıl önceye ait bi film bir de nasıl olur da izlemedim dedirtecek türden... Ama bazı filmler, kitaplar hatta aşklar zamanını bekler yaşamak için yaşanmak için sanırım bu filmde bu zamanım için izlenilesiymiş... Sadece müzik katışıksız insanları bir araya getirebilir. "Aşk " sadece sözlerle anlatılmaz dinlemekte lazım. Aşk tadında müziği özleten bir film olmuş... Hatta filmin sonunda gözlerimden akan tuzlu su damlalarını dudaklarımdan dilime değmesini engelleyemedim yoğun ve koyu.... Ki ağlak zamanımda da değilimki :) Sanırım bir şeyleri anımsadım :( Bu arada "Once" Glen Hansard ve Marketa Irglova “En İyi Orijinal Şarkı” dalında Oscar kazandırmış. Glen Hansard'ı dinlerken önceleri öff ya amma çok bağırıyo diyerek kendimi tuvalette hissediyordum. Şimdi çıktı çıkacak ha gayret diye dalga geçen ben :) Bir zaman sonra ohannes nasıl ya diyerek nutkum tutulmuştu... Çok beğenmiştim... Duymak yeterli değil işte dinlemek lazım dinlemeyi bilmiyorsanız öğrenin çünkü hayatta belki de neler kaçırdığınızı asla tahmin edemezsiniz.... Ve biliyoruz ki telafisi yok zamanın. Nehirden akan suyun tersten akma ihtimali ne kadarsa zamanında okadardır... Amma arebeskleştim ya... Of ne çok zaman dedim ya ama öyle ne yapayım... Zaman zaman (yine) belirtirim beni bu dünyaya bağlı tutan en büyük etkendir müzik... Bazen keşke biraz sesim iyi olsaymış kulağım iyi olsaymış da ressam yerine müzisyen olsaymışım diyorum... Müzisyenliğim de ressamlığım gibi olacaksa işimiz var o başka mesele :) 5 yılda gitar çalmayı bile öğrenemedim. Bir tını bile olmadan yaşayamayan ben nasıl oluyorda o tınıyı kendimden çıkaramıyorum sadece dinlemekle kalıyorum hayret ediyorum kendime... Cıyak cıyak duşta şarkı söylerim bak o başka hatta genellikle şarkı sözü ezberleme özürlü olduğumdan o çok ünlü hit parçaların 2 kelimesinden sonrasını da uydurmakta üzerime yoktur: ))

Neden acaba müzik konusunda bu kadar beceriksiz olup da onu hayran hayran dinlemek... Çocukluğumdan beri hatta ilk walkmanim alındığında dünyalar benimdi. Uyurken yastığımın altına koyardım. Sezen Aksu şarkılarıyla uyuyakalırdım...  "Bir kedim bile yok anlıyormusun hadi gülümse" Hala kedim yok :((

6 Mart 2009 dENiz...

 
Toplam blog
: 93
: 565
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Sanatla ilgileniyorum. Işık olan yerde zaten beyaz vardır. Karanlıkta kalanlar siyahtır. Renkler ..