Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Onkolojide kemoterapi dramlarına öneri

Onkolojide kemoterapi dramlarına öneri
 

DÜN ALİ OSMAN SÖNMEZ ONKOLOJİ HASTAHANESİNDEYDİM.

Alt katta kemoterapi birimi mevcuttur.

Orada hastaların ölüme yakın göz süzüşleri kalp atışları ve acı dolu bedenlerini gördüğümde; bunların nedenleri bir şimşek hızı ile geçti beynimden.

Şiddetli baş dönmelerinden dolayı nöroloji bölümüne başvurduğum bu hastahanede tehlikeli sancılar ile yüzleştiğimde benim şikayetlerimin ne derece komik ve anlamsız olduğunu görerek kendime kızdım.

SUÇLU NEYDİ?

SİGARA ELBETTE.

EVET SİGARAYI toplu iletişim mekanlarından ulaşım araçlarından soyutlamayı denemekteyiz belki ama ya evler!

YA O UFACIK ODALARDAKİ DUMAN ALTI ZEHİR ATMOSFERLERİ...

AİLE YAŞAMLARINDAKİ DOKUNULMAZLIKLARA BAKARAK EV İÇİNDEKİ NİKOTİN KULLANICILARININ yarattığı katliamları nasıl önleyeceğiz...

MEVSİM KIŞ!

Çoğu evde tek odada soba yanar ve de burada çoluk çocuk ana baba anneanne babaanne dedeler yaşar...

BUNUN ÇÖZÜMÜ NASIL OLACAK Kİ?

BİREYLERİN TEK TEK REHABİLİTE EDİLMESİ EĞİTİLMESİ VE DE BİLİNÇLENDİRİLMESİ İLE OLACAK ELBETTE...

*********************************************************************************************

Bakınız yolumuz yine eğitim ile kesişti.

HER ZAMAN OLDUĞU GİBİ DEĞİL Mİ?

***********************************************************************************************

BURSA ONKOLOJİ HASTAHANESİ BAŞHEKİMİ'NE BİR İLETİ teslim ettim dün akşam...

DÜN ŞAHSINA BIRAKILMIŞTIR...

HASTAHANENİZİN HASTA KAYITTAKİ HALKLA İLİŞKİLER MODU,

BİRİMLER ARASINDAKİ SÜRATLİ HİZMET AKIŞI DR. VE HEMŞİRELERİNİZİN HASTALAR İLE OLAN İLETİŞİMİNE BEŞ YILDIZ VERİYORUM.

Halktan biri olarak dün Ergin Körfez beyin hastası olarak oradaydım boyun ultrosonu çekildi ve ben poliklinikler ile laboratuvarlar arasındaki hijyene yeniliklere ve düzgün duruşa tam not verdim.

HEP ÇİRKİNLİKLERİ GÖRÜP TENKİT ETMEK DEĞİL,

GÜZELLİKLERİ DE AÇARAK TAM NOT VEREBİLMEK ÖNEMLİDİR.

Sadece bir ayrıntı atlanmış gibi geldi bana.

BURSADA İLKLER ESERİNDE İLK SAYFADA YER ALABİLECEK BİR İLK MESELA!


Türkiye çapında bir ilk...

Hastahane girişinde bir birim düzenlense,

alt katta kemoterapi gören hastalar için bir REHABİLİTASYON ÜNİTESİ.

Psikiyatristlrin gözetiminde 10 ar kişilik guruplar haftada iki kere buluşturulsa...

SİGARA BAĞIMLILIKLARI İLE MÜCADELEDE BİR DEVRİM!


ÖLÜME ÇEYREK KALA Bir radyoterapoiden önce bir manevi destek ile hayatı sıfırlama BİLGELİĞİ...

Bu hastalar birbiri ile paylaşsalar, konuşturulsalar çözümler üretilse...

BENCE BUNU GÖRMEK ÇOK ŞIK/FARKLI/ZARİF olurdu BURSAMDA...

Mesela A kişi başlasa:

-Ben sigaraya 16 yaşımda başladım nedenlerim aile içindeki geçimsizliklerdi, sigaraya sığındım kazançlı değilim bilakis nefes darlığı öksürük ve ciğerlerimde tahribat var.

B kişisi de devam etse:
-Ben de evlendikten sonra eşimin teşfiki ile başladım onunla aynı sorunları paylaşmaktayız üzgünüm keşke başlamasaydım...

Araya bir uzman girse,

NASIL BIRAKILIR? ın çözümlerini dijital bir ortamda slaytlar ile anlatsa...

İNSANLARA ÖLMEDEN ÖNCE SAĞLIKLI YAŞAM VE ÇEVRELERİNDEKİ YAŞLI GENÇ ÇOCUKLARINI bu zehirden arındırmanın uzak tutmanın çözümlerini öğrenseler...

BENCE BU DENENMELİ...

KANSERLE VE KANSERİN AĞA BABASI OLAN SİGARA İLE SAVAŞMA KAMPANYASI...

REHABİLİTASYON ÜNİTELERİ MUTLAKA KURULMALI...

Gider ayak kadavra olmuş bedenlere ışın ve ilaç zerk etmekten çok daha şifai bir ilk olurdu...

KALİTELİ YAŞAMI İNSANLARA ANLATMAK...
SİGARAYA BAŞLAYAN KURTULMAK İSTEYEN ORTA EVRELERDE HENÜZ KURTARILABİLECEK BEDENLERİN ruhlarına

SAĞLIKLI YAŞAMIN ENJEKTE EDİLMESİ...

Bunu kim
finanse edecek?

Hastalardan bunun ücreti alınsın.

Her seans başı biçilen ücret hastadan talep edilsin.

SÖZ KONUSU
OLAN İNSAN HAYATIDIR.

EVİNDE SİGARA TÜTTÜREN BİR ADAM,
KARISINI ÇOCUKLARINI ANA BABASINI DA ÖLÜME SÜRÜKLEMEKTEDİR.

Bu küçümsenecek bir bilanço olamaz.

BEN SİGARA İÇMİYORUM EŞİM GÜNDE 4 PK İÇER BEN ŞANSLIYIM ÇİFT KATLI DUBLEX BİR EVE MALİKİM VE BEN EŞİMİ KENDİMDEN VE ÇOCUKLARIMDAN İZOLOE ETTİM.

Üst katı ona tahsis ettim.

ÇÜNKÜ SEVMEDİĞİM BİR MADDEYİ SOLUMAK İSTEMİYORUM İŞTE BU KADAR BASİT VE NETTİR BUNUN AÇIKLAMASI...

ŞAYET BÖYLE BİR ÇALIŞMA OLSA HİÇ AMA HİÇ KİMSENİN SİGARADAN KURTULMAK İÇİN BUNA HAYIR DİYECEĞİNİ ZANNETMİYORUM.

BUNU ÇOK RİCA EDİYORUM HAYATA GEÇİRİNİZ.

NİLGÜN ÇAKICI/BURSA

 
Toplam blog
: 238
: 1468
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Bursa'dan bir milliyet okuru olarak, burada sizlerle olmak çok güzel. Bir ev hanımıyım, iki çocuk..