Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Onlar söyledi ben dinlemedim...

Onlar söyledi ben dinlemedim...
 

"Kal" dediler; kalmak güvenli olandır...
"Güvenli olan büyümeme engel olandır" oldu onlara cevabım.
Kıyıda dolaşan kolay yolu seçendir, kolay yol ise mayınlı olandır...

"Sevme" dediler; sevmek sorumluluk getirir.
"Sorumluluk özveriyi öğretir" oldu onlara cevabım...
Özveri ise, beklentisiz sevginin birinci adımıdır...

"Kaç" dediler; kalmak aptallıktır.
"Kaçmak, tekrar tekrar aynı sınavı açar" oldu onlara cevabım.
Yüzleşmek ise, tekamül yolunda sınıf atlayabilme şansını sana sunandır...

"İnkar et" dediler; inkar kolay olandır...
"Kolay olan, beni benden ayrı koyacaktır" oldu onlara cevabım.
Ben dahi "beni"i inkar edersem, yaşayacağım benim hayatım olmayacaktır...

"Sorgulama" dediler; sorgulamak yoracaktır...
"Yorulmadan öğrenmek mümkün olmayacaktır" oldu onlara cevabım.
Öğrenmeden yaşamak, rüyadan uyanmadan ebediyete intikal olacaktır...

"Arama" dediler; aramak risk almaktır...
"Risk almadan yaşamak, geliştirmez " oldu onlar cevabım.
Gelişimin faturası bazen ağırda gelse, bedel ödemeyi göze almaktır...

"Saklan" dediler; açık olmak yara almaktır...
"Yaralanmak sana bağlıdır" oldu onlara cevabım.
Yaralanmak bakış açına bağlıdır, dilemessen yaralayamaz seni; ne biri, ne de yaşayacaklardan herhangibi birisi...

"Konuş" dediler; susma...susmak ikrara delalet olacaktır...
"Konuşmak kolay... meziyet konuşulandan pay çıkaran olmaktadır; buysa sadece algı kapıları açık olana, tanrının sunabileceği bir armağan olacaktır" oldu onlara cevabım...
Susuşum sözüm olmadığından değildir; algılamasına izni olmayana, benim verebileceğim koca bir hiçtir...

"İnkaar et" dediler, inkaar edersen berat edersin...
"Tanrının mahkemesindeki hüküm, asıl olandır" oldu onlar cevabım.
O yargıladığında çıkacak karar beni bağlayandır...
Bu dünyada henüz can bedendeyken, tanrının bildiğini kuldan saklamak olsa olsa, aldatmacadır...

"Kızmalı, öfke duymalısın " dediler; o zaman rahatlarsın...
"Rahatsız değilim ki " dediğimde inanmadılar...
Kızmak ve öfkelenmek olan bitende; kendinden başka bir bilincin etkisi olabileceğini sanmaktır, inanmıyorum ki ben buna...

"Umut etme" dediler; yaşam nankördür...
"Ümut etiklerim yaşamdan değil, ancak kendimdendir" oldu onlar cevabım.
Seçerek geldiğim hayat, yaşamam gerekendir; gayretim seçtiklerimi hatırlama çabam içindir...

"Affet" dediler...
"Affetmek için, suçlu ve suç gerek" dedim onlara...
Suç veya suçlu yoktur, sadece bakış açısı vardır olsa olsa...

"Vazgeç" dediler; boşuna bu uğraş...
"Can bedende oldukca vazgeçmek akte ihanettir" oldu onlara cevabım.
Çaba ve uğraş vazifedir, vazife ise; bu dünyada ki var oluşumuzun mesuliyetidir

 

Sevgi ve ışıkla,
Ayna

11.Mayıs 2007

 
Toplam blog
: 268
: 1969
Kayıt tarihi
: 15.09.06
 
 

Var olan her oluş ve bozuluş hakkında gözlem, tahlil ve sonuca varma sürecindeki yolculuğumu, siz..