- Kategori
- Gezi - Tatil
Otellerdeki "Herşey Dahil" Muamması Nasıl Çözülür?

İcat olduğundan bu yana, şu “her şey dahil” in önü arkası kesilmedi, söylenmemiş laf bırakılmadı.Öyle de olsa, böyle de olsa karara varıldı ki, “bu olanak,orta hallilere kaliteli bir konfor ve kalite sağlıyor. Her şey devam etmelidir”
Öte yandan, turistlerin yemesi içmesini otel sağladığı için, turist şehre çıkmıyor, esnafın halleri perişan” deniliyor. Bir de şu var.
“Herşey dahil” sistemi ile kalitesiz turist geldiğinden konaklama işletmelerinin kalitesi de düşer, işletmeler malzemeden personelden tasarrufa giderek ucuzculuğa kaçar ucuza personel çalıştırmaya başlar ve dolayısıyla hizmet kalitesi düşer. Bazılarının fikri bu yönde.
Bir yerde okudum. İnsanın tüyleri diken diken oluyor Turizmden gelen bir aşçıbaşının anlattıkları. Şöyle diyor: “Pastane vitrinlerinde görürsünüz devasa pastalar. Aynısı, daha büyükleri, çok yıldızlı otellerde sergilenir. Müşterinn ağzının suyu akar. Bir akşam önceden kalan artıkları çocuklar büfeden toplar, pastanedeki demi chef’ler bu tatlıları bir güzel yoğurur ve akabinde üzerine pralin, damla drop, çırpılmış krema, en sonunda da meyve aromalı krem şanti ekleyerek tekrar büfeye gönderirler. Bu durumdan müşteriler şikayetçi değildir çünkü ilk önce biten pastamız bu Doyuran’dır. Ne iğrenç değil mi?
Anladığımız kadarı ile konu ile ilgili standartlar, şikayetler, ele alınacak Yer Belek Tarih Mayısın 16’sı.
HERŞEY DAHİLDEN VAZGEÇİLMELİ: Kısa adı TESK olan Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yine herşey dahil sistemine karşı çıkarak. Hem çevredeki esnafın satışlarının artması hem de zenginliklerimizden tüm turistlerin faydalanabilmesi için 'Her şey dahil sisteminden vazgeçilmeli" diyor. Esnaf şikayetçi ve zarar ediyor diye de ekliyor.
Palandöken ayrıca,. "Hem çevredeki esnafın satışlarının artması hem de zenginliklerimizden tüm turistlerin faydalanabilmesi için her şey dahil sisteminden vazgeçilmeli. Döviz girdisi ve ekonomimiz için bu çok önemli. Turizm sektörü kendini yenileyerek hem tanıtım ve reklam için hem de turizm gelirlerini artırmak için bu değişimi sağlamalı." diyor
Turizmci değilim amma, ülkemizde her kesime yaygın şekilde kullanılan bu her şey dahil sistemi, neden kaliteli hale getirilmiyor? Bu işi en iyi yapan, Amerika, İspanya ve Fransa olunca, bizim başımız kel mi? Bu ülkeler 20 milyon turistten elde ettikleri verimliliği 7 ile 10 milyon turistten elde etmişlerdir.
Mikanos, İbiza, Marsilya, Portofino ve Nice gibi selektif turizm merkezlerinin potansiyeline kendimize çevirebilir hem de kalitemizi arttırabiliriz. Tabi turizm işletmecilerinin, sorumluluk alarak, yeniliklere açık bir şekilde revizyona girip, yeni yetişen turizm işletmecilerinin de bu yolda ilerlemesini desteklemesi de gerekir.
Yapabildiğimiz ancak, aklımıza Rusları takmışız. Kriz olur da gelmezlerse ne halt ederiz diye diye mevsimi tedirgin yaşamışızdır. Başka alternatifleri de görmezden gelmişizdir.
SANTORİNİ'DE TURİSTLERİN, "HER ŞEY DAHİL" UMRUNDA DEĞİL. ONLARI AŞK DOYURUYOR.
KUMSALDA OTURUVERMİŞ SERE SERPE. KUMDAN UÇAN HALI YAPMIŞ KENDİSİNE.
"HERŞEY DAHİL" SİSTEMDE YEDİĞİN ÖNÜNDE, YEMEDİĞİN ARKANDA, YİYEMEDİKLERİNSE RÜYANDADIR
PASTALAR PASTALAR.
SANTORİNİ AŞK ADASI. BURADA ÖMÜR BOYU TOKSUN. ÖNÜNDE DÖRT BAŞI MAMUR BİR DE SEVGİLİN VARSA TABİ
HİÇ AÇ HALİ VAR MI? HERŞEY DAHİL ZATEN ONUN HAYATI. YESE DE OLUR YEMESE DE... İŞİN İÇİNDE AŞK VAR, AŞK.
ÇEŞMENİN "ILDIR"INDA AKŞAM KAPANIR PERDE PERDE
VE MARMARİS KIZ KUMU