Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '11

 
Kategori
Trafik
 

Otomobil kullanırken önerilen tedbirler

Otomobil kullanırken önerilen tedbirler
 

trafik kazası


Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması gereken basit teknikler hayat kurtarıyor.
Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlamasıi ve araçta yangın çıkması gibi, tehlike yaratan durumlarda, sürücünün soğukkanlı davranması gerekir. Kurallara uyulduğu taktirde hayatımız kurtulur.


ÖN CAMIN KIRILMASI
Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücünün nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor: "Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin. Flaşörleri açın ve dışarı çıkın.Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kâğıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmesini önleyin. Sonrakrikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın. Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun. Gazete kâğıdına birikmiş cam
parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın.Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin."
LASTİK PATLADIĞINDA
“Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola
doğru kaymaya başlayacağından; ön lastiklerden biri, patlamışsa, mümkün
olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerekir. Ön lastiklerden biri patladığı zaman, araç, lastiğin patladığı yöne doğru çekilir. Bu durumda, direksiyonla aracın düz
bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve yavaş, yavaş frenleme ile durdurulması sağlanmalı. Ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken aracın hızının kesilmesi gerekir.


ARAÇLARDA YANGIN
Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebilir.
Buharlaşmış benzin tutuşarak deponun tutuşmasına sebep olabilir. Bir süre sonra
da araç infilak eder. "Araçta duman tesbit edildiği an araç durdurulmalı. Sonra kontak
kapatılmalı. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektiği halde aracın itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı, motor kaputu motor kaputu kısmi olarak açılmalı. Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur. İmkân varsa akü kutup başı sökülmeli, yangın söndürücü varsa kullanılmalı, yoksa battaniye veya oto kılıfından yararlanmalı. Bu örtüler, alevlerin oksijen alıp büyümesini önler”


KAYMA ESNASINDA

Aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere öneriler:
"Ayağınızı yavaş, yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca, yavaş, yavaş tekrar basın. Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın. Dönmeyen ön tekerleklere yol verilmez. Eğer kızakladıysanız, hemen fren basıncını azaltın tekerleklerin dönmesini sağlayın, sakın ayaklarınızı frenden tam olarak çekmeyin. (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın.”

Uzmanların önerilerine uyalım. Kazasız günler dilerim.

NAHİDE ÇELEBİ


.

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..