Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '10

 
Kategori
Güncel
 

Ovit nasıl aşılmalı?

Ovit nasıl aşılmalı?
 

Ovit-vira-metin


Bir çoklarının söylediğinin aksine ben sayın valimizin sözüne ve Rize için yapacaklarına çok inanıyorum.

Orada başlatılan sondaj çalışmalarını uzaktan izledim… Ovit te yapılan çalışmayı yerinde görmek için Cumartesi günü hasta halime o dağlara tırmandım.

Bu yol RİZE-ERZURUM yoludur. Köy yolu değil…

Erzurum Karayolları 12 bölge müdürü biraz utanması lazım.

O yolun 125 km lik İspir’e kadar olan bölümünde bir araba asvalt dökmemesi bir kin ve nefretin göstergesidir. Başbakana rağmen bunu yapmayan güç nasıl bir güçtür. İspir yol ayrımından Ovit’te ki Rize il sınırına kadar hiçbir çalışma yapmamış 12 bölge müdürlüğü. Bunun hesabını soracak Rize’de siyasetçi yok mu? İSPİR’ Karayolu yapımı ve genişlemesi için ihale alan firmalar yolun altyapı, menfez, istinat duvarı çalışmalarını neden yapmıyor? Dahası bu 12 bölge müdürlüğü bütün eforunu Erzurum Trabzon yolu harcamaktan ne zaman vaz geçecek?

Rize’de bu konuda soru soracağım siyasetçi Sayın İl Başkanı Hasan KARAL beydir.

Araklıdan Bayburt’a dağlar yerle bir edilip yol yapılırken Erzurum Rize arasında bu 12 bölge müdürlüğü neden hiçbir çalışma yapmaz?

Ovitte erken uyarı sistemi kurulmuş.

O civarda çalışmalar yapıldığını duyunca Rize Valiliğince kurulan erken uyarı istasyonun yanına çıktık. Oralarda bir şeyler yapmış bir firma ama sis nedeniyle nerede kaç kişi ile çalıştığını göremedik. Ovit yolunu takiben Maden köprüye oradan da Anbar alana dahası Rize ili ile sınır yanı Kabahor denilen yerleşim yerine Erzurum tarafından bakabileceğimiz yaylaya çıktık. Elinizi uzatsanız Rize dağlarına değeceğiniz bir güzellik ve yakınlıkta. Kabahor İkizdereye 26 km. Anbaralan Madenli 12 km. Arada bulunan Öküz yatağı ve dağın derinliği zannedersem 5 km civarında. Yani bu güzergahta yapılacak 5 km lik bir tünelle ister Petrandan Anbaralana ister Kabahordan Anbar alana geçebilirsiniz. 12 ay ulaşıma açık bir Rize Erzurum yolunun en kısa yapılacağı en sıhhatli güzergah burası. Bizzat gittim, gördüm ve yazıyorum. Çamlık otelden Sapansa mesafe 40 km… Bu yol bahsettiğim güzergahtan yapılırsa asla İspir yantarafa kalmıyor . Çünkü İspir yol ayrımı Madenli arası 12 km.

Dağlarda tünel için etüt çalışmaları var. Bize ulaştırılan ilk bilgilerde Ovit Tünenlinin uzunluğunun 15 km olacağı söylenince düştük yollara. Bir başka vadiden daha kısa ve maliyeti daha az bir yol yapılabilir mi? Yerel kaynaklardan bilgi alarak ilgililerin dikkatini çekebilir miyiz diye düşündük.

Zannedersem toparladığım bu bilgileri İl Bakanımız Sayın Hasan KARALA ileteceğim.

Bu yolun öyle 15 km lik tünel dayatması ile yapımının engellenmesini önlemesini isteyeceğim.

Yaklaşık 4 km lik Bolu dağı tüneli yapımının 10 sene sürdüğünü biliyoruz. Gerçi şimdiki imkanlar bu boyutta tüneli de kısa zamanda bitirebilir ama amaç eğer en kısa yoldan en az maliyetle yol yapmak ve iki vilayetin arasını 12 ay açık tutmaksa yolu bizim bulduğumuz güzergahtan yapmak en akıllıca iştir.

O gün gördüğüm acı bir gerçeği sizlere aktarıp yazımı bitireyim. Biliyorsunuz Ovit dağında çığ tünelleri, kar tünelleri yapım işi var. Birileri o zaman devleti kandırmış o yol kenarlarına bana göre biri hariç devletin parası heba edilmişti. Bu gezimizde o tünellerde inşaatın devam ettiğini görmek gerçekten hayretler içersine bıraktı beni. Devlet bir kez yanlış yönlendirilmesin. Bunun düzeltilmesi adeta imkansız gibi bir şey. Orada otlarken görüntülediğimiz koyunlar bile gülüyor bu kar tünellerine ama kime anlatacaksın. Maalesef bazılarında inşaat hala devam ediyor.

Bu gezimde beni arabasıyla yaklaşık 300 km dolaştıran sayın Lokman KOÇAN beye çok teşekkür ediyorum. Lokman KOÇAN Rize’ye mal olmuş bir isim. Evinde ağırladı o dağlarda bin bir zorlukla arabasıyla bu tespitleri yapmama sebep oldu.

Kendisine huzurlarınızda çok teşekkür ediyorum ve bu tespitlerin birbirine ulaşamayan iki vilayetin sorunlarına bir nebzede olsa katkıda bulunmasını diliyorum.

Sevgi ve saygılarımla….

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..