Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

24 Mayıs '13

 
Kategori
Siyaset
 

Parti kapatma sebebi (CHP Reyhanlı patlamalarının faili ise)

Öncelikle vatandaşın hiç de alakadar etmeyen AKP’nin Genişletilmiş İl Başkanları toplantısını naklen yayınlayan tüm televizyon kanallarını şiddetle kınıyorum…

Orada kendisini alkışlamakla mükellef olan asla muhalif hiçbir görüşü öne süremeyen, biat kültürüne yenik düşmüş dinin sömürülmesine seyirci kalmış şahıslar vardı.

Bunun adı gazetecilik televizyonculuk falan değil tamamı ile “yalakalık yağcılıktır”

***

Başbakan bugün yukarıda bahsettiğim toplantı da yaptığı açıklamalar da Reyhanlı daki patlamalarda halkın arasında yaşanan infiallerde Cumhuriyet halk Partisinin (CHP) ve vekillerinin olduğunu elimizde bu konuda bilgi ve belgeler var, dedi.

Acaba yanlış mı duydum dedim, internetten tekrar izledim hayır aynen böyle diyordu.

***

Bana göre bu anayasal olarak bir partinin kapatılma nedendir. Eğer Başbakan buna inanıyorsa derhal meclise ve Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısına kapatma talebini elindeki belgelerle sunmak zorundadır.

Neden böyle düşünüyorum konunun anayasal boyutunu aynen aşağıya aktardım.

***

Anayasa’nın 69 ncu maddesinin dördüncü fıkrasına göre, siyasi partilerin kapatılması, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı’nın açacağı dava üzerine Anayasa Mahkemesi’nce kesin olarak karara bağlanır.

Anayasa’nın 69 ncu maddesine göre siyasi partilerin kapatılması ancak üç nedenle söz konusu olabilmektedir. Buna göre:

- Bir siyasi partinin tüzük ve programının Anayasa’nın 68 nci maddesinin dördüncü fıkrası hükümlerine aykırı olması (Anayasa md 69/5),

- Bir siyasi partinin Anayasa’nın 68 nci maddesinin dördüncü fıkrasına aykırı eylemlerin odağı durumuna gelmesi (Anayasa md 69/6)

- Bir siyasi partinin, yabancı devletlerden, uluslararası kuruluşlardan ve Türk uyrukluğunda olmayan gerçek ve tüzel kişilerden maddi yardım alması (Anayasa md 69/10) halinde siyasi partinin kapatılmasına hükmedilmesi gerekmektedir.

Anayasa’nın 68 nci maddesinin dördüncü fıkrasında,

“siyasi partilerin tüzük ve programları ile eylemleri, Devletin bağımsızlığına, ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne, insan haklarına, eşitlik ve hukuk devleti ilkelerine, millet egemenliğine, demokratik ve lâik Cumhuriyet ilkelerine aykırı olamaz;

Sınıf veya zümre diktatörlüğünü veya herhangi bir tür diktatörlüğü savunmayı ve yerleştirmeyi amaçlayamaz; suç işlenmesini teşvik edemez.” denilmektedir.

Bir siyasi partinin Anayasa’nın 68 nci maddesinin dördüncü fıkrasına aykırı eylemlerin odağı haline gelmesi ise,  69 ncu maddenin altıncı fıkrasındaki düzenleme uyarınca

“68 nci maddenin dördüncü fıkrasına aykırı fiillerin, o partinin üyelerince yoğun bir şekilde işlenmesi ve bu durumun, o partinin büyük kongre veya genel başkan veya merkez karar veya yönetim organları veya Türkiye Büyük Millet Meclisindeki grup genel kurulu veya grup yönetim kurulunca zımnen veya açıkça benimsenmesi”

Yahut bu fiillerin doğrudan doğruya anılan parti organlarınca kararlılık içinde işlenmesi durumunda” söz konusudur…

***

CHP nin Suriye deki terör örgütleri ile bağlantısını söylemek abesle iştigaldir bana göre ve AKP nin içine düştüğü hezeyanların belirtisidir.

Ayrıca açıklamaları dinlerken CHP nin darbe çığırtkanlığı yaptığını söyleyerek “Anıt Kabire” yürüyen CHP’lilerin “Asker göreve” diye pankart taşıdığını söyledi…

Evet o pankart taşındı, ama taşınma sebebi darbe değildi ki, Silivri de senelerdir yargılanmadan hapse tıkılan generallere ve özellikle terör örgütü elebaşısı Genel Kurmay başkanına sahip çıkılması içindi…

Madem CHP’liler darbe istiyor bakın Anayasanın parti kapatma kurallarına, kapatma sebebi.

Elinize böyle büyük bir fırsat geçmiş neden kapatma davası açmıyorsunuz, merek ediyorum.

***

Her zaman söylerim ya “siyaset büyük ve pislik dolu bir çukura düştü”

Bir deli kuyuya taş attığında bin akıllı çıkaramıyor…

Erdoğan ÖZGENÇ 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..