Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Paylaşmak ve yaşamak

Eğer bir konuda iyi bir bilgi ve donatıma sahipseniz, onu mutlaka en yakınlarınızdan başlamak şartıyla paylaşın. İşte o zaman bilgilerinizin bir değeri olduğunu göreceksiniz. Bilgi ve donanımınız hayatın her yönünü ilgilendiriyor olabilir. Örneğin sağlıklı yaşam konusunda olabilir.

Bakın yaşadığım bir anımı aktarıyorum sizlere. Bir velim gelmişti okula. Sadece kimlik fotokopisi çektirmek istiyordu. Adı da Durmuş'tu. Çok kilolu olduğu için nefes almakta bile zorlandığını gördüm. Konuştuk biraz bu konuda. Her tedbiri aldığını söyledi bana. Doktora gitmiş. Bitkisel ilaçlar kullanmış. Laf arasında şöyle söylemişti bana. "Hocam bir gece aniden ölüp kalacağım diye çok korkuyorum. Geceleri çok sıkıntı yaşayorum." Hemen yatmadan önce yemek yer misin diye sordum ona. Cevabı merak ediyor musunuz? Bakın ne yapıyormuş Durmuş amca. Yatmadan önce tıka basa yemek yiyormuş. Çünkü iştahı çok güzelmiş. Kendisini bir türlü durduramıyormuş. Eee doktor değiliz ama herkesin bildiği o yemek yeme adablarını başladık anlatmaya. Güzelce dinliyordu Durmuş amca. Gerçekten yatmadan önce yemek yemeninin, hem de tıka basa yemenin çok zararlı olduğunu inanın bilmiyormuş Durmuş amca. Şunu da söylemiştim ona. "Yemek yerken her zaman doymadan, yani iştahın varken sofradan kalkarsan senin kısa zamanda kilolarından kurtulacağına da inanıyorum." Hocam bir denemek istiyorum dedi. Aradan iki hafta geçti ve Durmuş amcaya ziyarete gittim. Belki inanmayacaksınız ama, teşekkür etmekten kendini alamadı Durmuş amca. Hocam ben bu işin sırrını çözdüm dedi. Ne yersek yiyelim, ne zaman yersek yiyelim ama az yiyelim. Sofradan iştahımız varken kalkalım. Vallahi doktor bunları bana söylemedi. Bir sürü kolesterol ilacı ve tansiyon hapı yazıp yolladı beni. Çok basit bir işlemdi bu. Bilmek ve paylaşmak. Ama paylaştığını yaşamak ve kontrol etmek. Halinden çok memnun olan Durmuş amcanın kilo verdiğini ve eskisi gibi formuna girdiğini de duydum. Gerçekten de öyle değil mi? Eğer musluğu kapatmazsanız su borusunu neyle tıkarsanız tıkayın, mutlaka bir yerden patlak verecektir. Eğer fazla kilolarımızdan ve kolesterolden şikayetimiz varsa bence ilk iş doktora gitmek değil, musluğu biraz kısmak olmalıdır.

Bildikleriniz çok değerli bilgiler olabilir. Eğer onları yeri ve zamanı geldiğinde kullanmıyorsanız hiç bir değeri yoktur, olmayacaktır da. Az da olsa, bilgilerimizi etrafımızdakilerle paylaşalım. Belki o bilgiler nice Durmuş amcaların işine yarar ve hayatlarını kolaylaştırır. Unutmayalım, hayat paylaştıkça güzelleşir ve zenginleşir. Saygı ve sevgilerimle...

(Seyfi ÜLGÜL)

 

    

  

 
Toplam blog
: 17
: 433
Kayıt tarihi
: 23.02.14
 
 

Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü mezunuyum. 2013 yılında alan değişikliği yoluyla Türkç..