Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '10

 
Kategori
Mizah
 

Performans ödevleri

Performans ödevleri
 

Ali- Anne, bugün performans ödevim için kütüphaneye gitmemiz lazım.

anne- Neyimiş gene ödevinizin gonusu?

Ali- Kuş türleri ve ülkemizde yaşayan kuşların bölgelere göre dağılımı.

baba- Oğlum bunun üçün kitaplığa getmiye ne müzum eder? Yaz ananın sülalesindeki herkeşin adını; Fehmi Guş, Anşe Guş, Kamile Guş..

anne- Allah canını alsın emi senin herif gibi, sen gendi sülaleni yaz asıl. Deveguşları dakımı n'olacak?

Ali- Ya hiç olur mu öyle ödev? İnsan değil, kuşları yazacaz diyom ya!

baba- Temam lan işte, anayın sülalesi insan görünümünde guşlar zati. Hele o dayın yok mu, hecin devesi Ali Mesut. Yaz bak, öğretmen en birinci seni seçer.

anne- Oğlum senin bu örtmenin de temelli bi taaf ha! Her bilimleri belletti de, şorda derede depede uçuşan guşlar mı galdı bellenmedik? Hankı kitipaneye gidilecek?

Ali- Sen hangisine götürürsen anne?

anne- Bu sefer de buban götürsün, ağşamaca manda malağı gibi yatıp yuvallanıyor evde kiriz var diye. Söyle o miymenetsize, galkıp tıraş ossun, götürsün seni.

baba- Oğlum, söyle o anan olacak andırınlıya dölek gonuşsun. Ben kütüpane ney bilmem, gendi götürsün.

anne- Temam oğlum, bu ödevin de yapılmadık kalsın. Ben kitipaneye ney gidemem, ordaki uyuz herifden kıcık gapıyom.

baba- Hankı heriften gız?

anne- İşte şo yokardaki kitipanedeki herifden.

baba- Niye, bi hareket ney mi yaptı yoksa sana?

anne- Aman sus, 60 yaşındaki avrada niy hareketi yapacak? Amma bi şekil bi herif işte.

Ali- Ama anne, sen de adamı dellendiriyon ya. Orası kütüphane, yüksek sesle konuşulmaz.

baba- Kimnen gonuşuyor oğlum bu?

Ali- Ayşe'nin annesiyle, dantel terif ediyorlar birbirine. Amca da kızdı, kaç kere söyleyeceğim hanım susun yav dedi!

anne- N'oolmuş? Pis herif, gözünde at gibi bir gözlük. Susun, susun! Yarım saat armıt gibi sorudulur mu canım? Yavaşca gonuşduk Anşe'nin anasıynan.

baba- Oğlum, adam benim için bişiy dedi mi?

Ali- Nasıl yani?

baba- Hani, oğlum senin baban çok tarihe geçici bir gişi! Hanı bu ananla 40 sene nası yaşamış, helal ossun? Madalyalık bir mübarek adam! felan demedi mi?

Ali- Dedi, sen nerden biliyon baba?

anne- Sus lan, sus gavırın bebesi! Ne tembahlediydim yolda ben sana?

baba- ha! ha! haa! Bak, ben malımı bilmez miyim? Gorkma oğlum, söyle bakıyım ne didi amcan?

Ali- Evladım, Allah babana Eyüp sabrı vermiş, cennetteki en güzel süitlerden biri babana ayrılmıştır kesinlikle. Çok selamlarımı götür!dedi.

baba- Yaa, al işte! Buna ne diyeceen Hediye hanım?( kıs!kıs!kıss!)

anne- Ne diyeceem? O da senin gibi miymenetsizin teki işte. Amma ağzının payını virdik pis herifin! Anşe'nin anasıynan beraber, çok içli kelimeler söyledik.

Ali- Baba, eğer anam bi daha giderse kütüphaneci amca emekli olacakmış, öyle söyledi.

baba- Haklı oğlum, hatta adam başka bir melmekete bile gider yani bu ananın şerrinden. Lan arkadaş, ne taliksiz bir başım varımış benim. Elin adamı yarım saat dayanamıyor, ben 40 senede gaç dene yarım saat var hesapla bakıyım lan?

Ali- Ben 5. sınıfım, nası hesaplayım baba ya?

anne- Günde 24 saat var, 2x24= 48 hımm, bir günde 48 dene yarım saat oluncuk..

baba- Bak, nası gavır gibi çalışıyor gafa! Yav avrat bu gader akıllısın da, niye hiç bişiy bilmez gibi şekiller yapıyon yav sen?

anne- Sen semeysen ben neydiyim gafasız adam? İlk mekdebi öretmen ağlaya ağlaya bitirtmişti sana, hatılla bakalım. Sınıfın en tembeli deel miydin sen? Ben o babama ne diyim ki, beni sana verdi. Oof, of! Feleğe gahrittim işte ben!

çocuk- Ya benim ödevim n'olacak? ühüüü!

anne- Ağlama guzuum, gurban ossun anan sana. Galk gidelim, Hacer halanın gızının bankasına. Gız ordan bakıp çıkadır senin dersini, ağlama tosunum benim!

baba- Allaah! Yandı banka çalışanları desene avrat!

anne- Seni gayrı Allaha hevale idiyom, lafım galmadı çimki. Hadi oğlum, bırak bu camuşu, yatsın yuvallansın ağşama gadar. Hadi giy önlüğünü de gidelim yavrım. Yolum bi Angaraya düşerse, o milli iğitim pakanına da iki çift lafım var. Bu bebeler derslerini gendileri bulacaksa, okulun ne luzumu var canım? Her Allahın günü ferforman ödevi, yetti gayrı canımıza!

baba- Git git hanım, ordan bi de maliye bakanlığına sap hatta. Hemen yakın zati, şu emekli mayışları meselesini de bi gonuş sana zahmet! Ha! ha!ha!..

 
Toplam blog
: 95
: 736
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Emekli öğretmenim, 52 yıllık hayatımdan amatör mizah, bağlama, sürrealist resimler, yitikler, sev..