Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '15

 
Kategori
Teknoloji
 

Periscope'la kopmak

Periscope'la kopmak
 

Teknoloji artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası... Artık sadece alet veya makine değiller, daha fazlasılar... Eğlenceler, zaruriyetler, alışkanlıklar, bağımlılıklar... Onlarla hayatı yeniden kurguluyor, onları merkeze alan hayat tarzları üretiyoruz. 

Facebook, twitter gibi insan yaşamını dönüştüren ve değiştiren teknolojiler, artık teknoloji olmaktan çıkmış, artık düşünce şeklimiz, planlarımız, arkadaşlık tarzlarımız, gündemi takip etme biçimimiz, sosyal yaşantımızı da etkileyen ve şekillendiren unsur olmuştur. 

Fakat bu ne kadar faydalı olmuştur, bu değişim ve dönüşüm doğru yönde midir, bu tartışılabilir. Benim fikrim yanlış yönde bir evrilme söz konusudur. Bu teknolojiler içki gibi bir hal almıştır gerçekte. Kullanıcı sadece biraz kafa dağıtmakta ve üzümden yapıldığı için vücuduna biraz vitamin sağlamaktadır. Diğer yandan, beynini öldürmekte, iradesini kemirmekte, suça teşvik etmekte ve ruhu yaralamaktadır.

Teknoloji düşmanı değilim. Severim de kullanmayı ama bunu bilinçli kullanan o kadar küçük bir azınlık ki. Kullanıcıların büyük çoğunluğu teknolojiyi egolarının ve fantazilerinin veyahut bilinç altlarında gizledikleri sapkınlıkların bir dönüştürücüsü olarak görüyor. Facebook yolda görsen kafanla selam vermek istemeyeceğin kişileri arkadaş yapıyor. Ama magazinsel veyüzeysel bir arkadaşlık. Kimliksiz ve kontrolsüz olmak olgunlaşmamış dimağlara her türlü ahlaksızlığı yapılabilir kılıyor. Twitter düşünmeden konuşmayı, herkese hakaret edebilme özgürlüğünü sunuyor. 

İtiraz eden etsin. Yüz kişide 5 kişi değildir bu teknolojileri, ahlakına uygun kullanan. Bu zaman katilleri ne öğretiyorlar bize, söyliyim dikizlemeyi, ispiyonlamayı, hakaret etmeyi, dedikodu yapmayı, zamanı boşa geçirmeyi vs...

Lafı uzatmak istemiyorum. Bu konuda bir kitap yazmayı düşünüyorum. Fikirlerim o kadar birikti ve bloglara sığmayacak hal aldı ki, bu bir zorunluluk oldu.

Gelelim son zamanların bombasına, yani Periscope isimli uygulamaya... Periscope canlı yayın yapan twitter destekli bir uygulama... Yani canlı yayında bişeyler çekiyorsun insanlar izliyor. Ben de indirdim ve kurdum telefonuma bu uygulamayı. Nelerle karşılaşacağımı az çok merak ediyordum ama yine de görmek istedim.

Bir sürü canlı yayın vardı, Ülkemizdekilerden açtım. Yüzde doksanı 12-18 yaş arası gençler ve yaptıkları tek şey kendilerini çekip, seviyesizce yazılan yorumları okumak... Allah'ım bu düzeysizlik bana kafayı yedirtecekti ya... Bir süre sonra doyasıya erotizme batacak olan bu uygulama sorsanız, insanların bulunduğu yeni yerleri paylaşması, düşüncelerini arkadaşlarına aktarması, gördüğü ilginç bişeyi diğer insanlara da göstermesi için yaptık diyecekler. Ben de onlara gülmekten yarılacağım. Sizin tek düşündüğünüz para ve güç. Gerisi hava... Tek düşündüğünüz gençleri nasıl bağımlı yapıp daha büyük şirket oluruz. Uygulamayı yapanların o dediği gerekçelerle Periscope'u kullananlar yüzde 3 bile değildir. 

Böyle uygulamalar uyuşturucu kadar zararlı. Evinde yani en güvenilir yerde, kendini teşhir etmek, mahremini insanlara açmak, kendini göstermekten zevk almak, bunu egosunda boğulmak, beğenilmeye tapmak bir süre sonra değersiz ve kimliksiz bir genç nesil çıkarabilir karşımıza. 

Hayat bu kadar şeffaf ve göz önünde olmaya gelmez. Özeli kalmayanın özelliği de kalmaz. Yetişkinlere tavsiye bu uygulamayı çocuklarınızın telefonundan silin. Gücünüz yeter mi bilmem ama hiç olmazsa bu blogu okutarak biraz nasihatte bulunun. 

Uygulamanın zararları konusunda beni abartı bulanlar. Uygulamayı hala deneyimlemeyenlerdir bence. Bir deneyin ve gençliğin haline üzülün derim.

 
Toplam blog
: 50
: 445
Kayıt tarihi
: 19.05.12
 
 

1983 yılında doğdum. Hayatın yoğunluğundan fırsat buldukça yazarak rahatlamaya çalışıyorum. Yazma..