Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '16

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Pet şişeler ile kayık... Plasturko!

Pet şişeler ile kayık... Plasturko!
 

Platurko Pet şişe tekne


Bir çok insanın hayali ufak bir tekne sahibi olup balığa çıkmaktır.

Ekonomik koşullardan ötürü genellikle bu hayaller gerçekleşmez.

Parasız da oluyor!

Neden pet şişe!

plasturko-7Biz herşeyi hurdadan yapıyoruz.

Dünyanın hurdası her gün sokağa atılıyor.

1 gün içinde bir teknelik pet şişe toplanabilir.

 

Çok üşengeçsen esnaftan rica edersin… Senin için biriktirirler!

Yapım Aşaması

plasturko-yapim-1Pet şişeleri sıcak silikonla yapıştırdım.

 

 

 

 

 

plasturko-yapim-15Yavaş yavaş teknenin duvarlarını oluşturdum.

plasturko-yapim-16

Şişelerin içini kırpık strafor ile doldurdum.

 

plasturko-yapim-17

plasturko-yapim-18

plasturko-yapim-19Bazı şişeleri köpük ile doldurdum.

Tüm şişeler birbirine köpük ile tutturuldu.

 

 

 

 

 

plasturko-yapim-4
Yelken için iki süpürge sopasına branda yapıştırdım

 

plasturko-yapim-10

plasturko-yapim-12

plasturko-3Kürek için de süpürge sopası kullandım.

Ucuna bir pet şişe sokuşturup köpük sıktım.
Sonra da ayağımla ezip yassılaştırdım.

 

İlk deneme

Kartal kum depolarının koyunda teknenin üstüne balıklama atladım.

Ayağımdan tutmasalar Büyükada’da soluğu alacaktım.

plasturko-1plasturko-2

İkinci deneme

Karşıdaki şilebe gideceğim diye tutturdum. Tam yolu yarılamıştım ki kıyıdaki balıkçılar bana bağırmaya başladı. Laf yetiştireceğim diye ayağa kalktım. Misina önce küreğe sonra da boynuma dolandı. Cumburlop denize. İnat ettim ayağımdaki botları bırakmayacağım diye. Dibi boyladım.. Kayığa çıkmayı denedim. O kadar hafif ki. Durmadan takla atıyor.

Bir kayıkçı kurtardı beni.

Olay 15 dakika içinde adalardan bile duyulmuş.

plasturko-4

Üçüncü deneme

plasturko-6
plasturko-8

 

 

 

 

 

plasturko-9

 

Çoluk çocuk çook eğlendik!

plasturko-utku

 

 

 

 

 

 

 

5 metreliğini yapmak için tekneyi
tavana astım.
Gördüğünüz gibi
yapımcısı gibi uçuyor!

Gerçeği şu şekilde olacak!solar-catamaran

http://yemekgazetesi.com/ileridonusum/plasturko/

 
 
Toplam blog
: 10
: 577
Kayıt tarihi
: 22.08.12
 
 

Turizm Otelcilik ve İşletme okudum. Balık tutmayı ve gitar çalmayı severim. Ayrıca hobi amaçlı ol..