Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '14

 
Kategori
Mizah
 

Pisa Kulesi nasıl dikiliverdi...

Pisa Kulesi nasıl dikiliverdi...
 

nettten...


Arkadaşım Ballı Muktedir, ortaokulda öğretmen dövmekten dolayı atılmıştı... Aradan yıllar geçti... Bir otobüs firmasında muavinlıik yaptığını duymuştum.

Bir yaz günü çaybahçesinde ailecek oturuken karşılaştığımızda onun TTPT Müsteşarının şoförü olduğunu öğrenmiştim.
Müsteşar Bey, siyasete atılıp da başvekil olunca, bizim Ballı Muktediri de makam şoförü olarak yanına almıştı...

Muktedir, kısa sürede müteahitlerle işi doğrultup yüzlerce daire ve arsa sahibi olmuştu...
Ballı Muktedir, AÖF Kamu... zart... zurt bölümünü, kitabına uydurup  dışardan bitirince, başvekilin çok yüksek maaşlı danışmanlığına kadar yükselmişti.
...
Birgün işim düşüp de makamına gittiğimde, şahsımı lütfen kabul buyurmuş ve aramızda şu sohbet geçmişti.
.....
-Vaay  Muktedircim çok kilo almışsın...
- Nasıl almam.. Maksutcuğum, herşey beleş ...Ye .. iç... kabız ol .. çıkama... Çok zor durumdayım...
- Vah..vaah... Nasreddin Hocanın ayran hikayesi misali gibi; heh hee.. .ıccık da ver biz ölek kardeşim.
- Bak sen dalganı geç... Böyyük işler becerdim bu arada...
- Hayırdır... Neler yaptın...
- Bu Avrupalıların kafaları hiçbir şeye basmıyor... Şehirlerindeki önemli tarihi eserler dökülüyor... Acıdım... Başvekilimden izin aldım...
- Eeee....anlat...
- AB eş başkanı Fernando Şhanso ve sekreteri, bizim, Mr.Montgomery Wood kardeşi aradım... Dedim ki... Şu viranelerinizi verin...

- Eee... Yani tarihi ve antik şehirlerini ve eserlerini demek istedin sanırım...
- Hah işte ebeni öpiiim... Nasıl da bildin... Malum oldu sana.. bana... heh hee... Tamam abicim dediler... Senin çalışmalarını biliriz..
Kurtar bizi de şu mezbelelikten deyince, ihaleye girdik-laf aramızda-abidük gubidik-ihaleyi aldık.. İşe önce Pizza Kulesinden başladım... Malumunuz Pisa bin yıldır EĞRİ... ha yıkıldı.. Ha  yıkılacak... Bizim Ali'ye havale ettim ... Pisa Kulesi, bir günde dikiliverdi..

- Vaaaayy... Büyük sevap... Sonra...
- Sonra geçtim Venedik'e... Şehir rutubetten küf kokuyor... Her ev batmış sular içinde garibim yüzüyor... Sandalcılar cart curt ettiyse de hepsini kafaya aldım... Belediyede iş buldum onlara... Bastım satrıfüjü... Tüm suları akıttım denize... Şehire döşedim kaldırımları oldu.. miiiss... Venedik kanallarını ıslah ettik... Heh hee...

- Vaayy... Koca tarih gitti desene... Bu senin yaptığın kaş yaparken göz çıkarmak yahu...
-Senin kafan bassaydı, bak bir mebus bile olamadın.. Venedik hayatından memnun ooluum... Sonra geçtim, Amsterdam'a..Baktım... herkes sarhoş... yasakladım  alkollü içecekleri... Gece 22.00 den sonra da satış yasak... Aile kenti oldu.. Red Light. Districh kapandı... Mütaevazı ve müteassıb bir bölge oluverdi... Miiss... heh hee...

- Eee.... çok heyecanlı yav... Anlat... Ufak at da civcivlere değmesin...
- Ekmek kulaaaamı çarpsın yalanım yok... Bak aşağıdaki resimler de mi yalan söylüyor... Roma Kollezyumun hali içler acısıydı... Orayı da onardık... Stadyuma çevirdik... Stadıo Conguisttatoreyu Roma Belediyespora tahsis eyledük...

- Vaayy... sonra...

- Katalonya'nın, Barcelona köyündeki 131 yıllık Sagra de Famillia kilisesini onardık... TOKİ işbirliğiyle ibadede açtık hamdolsun...

- Waaauuuaayy... Yahu sizin Berlin Duvarını yeniden örüp turizme açtığınız doğru mu...

- Hiç sorma...Zavallı kentin tek simgesi Berlin Duvarını yıkan anarşitleri yakalayıp duvarın yeniden tamirinde asgari ücretle çalıştırdık... Hayaldi ama gerçek oldu... Şimdi Doğu ve Batı Berlin mucizesini yeniden yaşatıyoruz Alamanlara...

- Vaayy... Küçük dilimi yutacağım... Yahu, oldu olacak Hyde Parka da bi el atsaydınız... AVM falan.. Hııı...

- Hah hah haa... İşte bu da hayaldi  gerçek oldu... Hyde Park'ın tam göbeğine muhteşem bir AVM kurduk ki sorma gitsin... Yıllardır atıl duran Hayd Park ekonominin kalbi oldu... Vızır vızır... para kesiyor şincik...

- Bunlar rüya mı...

- Değil bak şu resme... Mısır Piramitlerini rengarenk boyattım... Millet bayıldı... GÜZEL PİRAMİTİM... GÜZEL KAHİREM- HAH HAA...

- Yuuh waaauw... Yok artıkın...

- Torre Agbarı bilin mi sen... Barcelona'nın müstehcen simgesinin ucunu sünnet etdük... Katalan aile yapısına uygun bir hale geldi.

- Yok daha neler.... Hayaldi gerçek oldu... Haa... Yahu bunlar umarım hayaldir.. Yoksa dünya turizm abideleri bile elden gidiyor.
-Sen öyle san... Bak... Vatikan'da asırlardır nöbet tutan askerleri kışlalarına yolladık.. Şimdi sivil polisler, orada nöbette...

- Dünyaya nizamintizam verdiniz.. İnşallah altından çapanoğlu çıkmaz..Hani şu ayakkabı kutuları içindeki milyar dolarlar aklıma geliverdi de.. Yannış annama...
-Yok yaw... onlar hayali uydurma şeyler.. yakında kardeşlerimiz bizimle olecek... Daha yapacaklarımız bitmedi...
- Eeee... sırada ne var?...
- Sen aslen Trabzonluydun değil mi?...Bak sana bi kıyağım var... Sumela manastırını da turistik otek yapcez... Sana iş çıkar..
-Bak sen... Yahu dünya mirası onlar... nasıl olur... Oldu olacak Ihlara vadisine de bi el atın...
- tamam... neden olmasın.. İlk fırsatta o ucube .. Müstehcen Peri bacalarını yıkıp; yerlerine fabrika bacakları neden olmasın... Hem Ankara'nın o müstehcen Ata Kulesi de sırada...Kellesini kestik mi tamam...
- Deme yaw...Valla sizden korkulur... Hadi bana müsaade...
- Dur yahu daha anlatacaklarım vardı...Hem daha karpuz kesecektik.. hah haha haa...
...................................................................................................................

İŞTE... KANIT RESİMLER...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Not:...Tiyatro Kabare oyunumuzun bir bölümüdür...Telif hakları, M.Selek.-ESE Sanat Evine aittir.

..............................

 

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..