Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '11

 
Kategori
Geri Dönüşüm
 

Plastik mavi kapak gerçeği

Plastik mavi kapak gerçeği
 

Plastik her türlü kapak olur


İnsanımız bilgilendirilip bilinçlendirildiği zaman konuya karşı duyarlı olmayı biliyor. Son bir yılda benim gördüğüm bazı şeyler, ne kadar duyarlı olmaya başladığımızın örneği. Çöpe atılan kağıt, pet şişe, plastik kapak, pil gibi geri dönüşümü olan malzemeler, şimdilerde çöpe atılmaz oldu.

Ben bunların geri dönüşümünün olduğunu biliyordum ama atacak yerim olmadığı için canım yana yana çöpe atıyordum, atılmasına izin veriyordum. En çok pillerin çöpe atılmasına üzülüp sıkılıyordum, çünkü yüz yıllarca doğadan silinmeyen maddelerden oluşuyor, içerdiği zehir toprağa suya öyle zarar veriyor ki, tek başına dünyayı yok edebilecek bir madde. Doğa belgesellerini takip etmeseydim, doğayı sevmeseydim, bende bunları öğrenemez bu bilgiye bilince sahip olamazdım. Bazen magazini dedikoduyu takip etmemek işe yarıyor.

Birkaç yıl önce Kadıköy belediyesinde gördüğüm pil toplama kampanyası genişledi ve şimdilerde hemen her yerde yapılır oldu. Bazı mağazalarda bir köşeye kutular konuluyor ve içine pil gibi kağıt gibi poşet gibi plastik gibi geri dönüşümü olan çöplerin atılması isteniyor. İlçe belediyemiz sağa sola koyduğu kutularla kağıt, pet şişe, cam şişe, plastik gibi geri dönüşümü olan çöpler toplamaya başladı. Hemen her sokakta başında pet şişe plastik kapağı toplayan iş yerleri var, dükkanlarının veya evlerinin kapısına penceresine büyükçe bir kutu koyup gelen geçenlerden bu kutulara plastik kapakları atmasını istiyor.

Halkımız plastik kapakları tekerlekli sandalye bağışı için topluyor. Plastik kapakların seçilmesinin nedeni ise geri dönüşümü kolay olduğu için ve çok kullanılan bir ürünün parçası olduğu için ve bunun yanında geri dönüştürülmesi gerekli en önemli malzemelerden biri olduğu içindir. İnsanların duyarlılığı için ise tekerlekli sandalye seçilmiş.

Geri dönüşümü olan bir malzemenin çöpe atılmaması için yapılan bir kampanyadır bu kampanya. İnsanımızın vicdanı tartışılamaz, bu nedenle de 25 bin pet şişe kapağına karşılık bir adet tekerlekli sandalye veriliyor düşüncesi ile bu kampanyaya destek veriyor.

Sadece 300 cc veya 500 cc.’lik pet şişe plastik kapağı topluyor çünkü kapak topladıkları kutulara bakıyorum da, kutu içerisi hep 300 cc. 500 cc. kapaklar var, aslında bilinmiyor 5 kilogramlık şişe kapağı da olur, 10 kilogramlık kapakta olur, evlere alınan 20 kilogramlık damacana su kapakları da olur.

Aslında insanımıza plastiğin geri dönüşüme katkısı anlatılsa çok daha iyi olacak durumumuz, zamanı gelecek o da anlatılacak ve ülkemiz çok daha zengin olacak. Sadece plastik toplayacağız diye tekerlekli sandalyenin kullanılması çok yanlış. Plastik, naylon, cam şişe, pil, kağıt gibi bir çok ürünün geri dönüşüme katkısı vardır.

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..