Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Portobello mantarı.. ve makarna

Portobello mantarı.. ve makarna
 

Bu akşam eve gelirken markete uğradım. Niyetim sabah kahvaltısı için tost ekmeği, peynir ve biraz meyve almaktı ki manav reyonunda onları gördüm. Kendileriyle bir yıl önce home tv' de tanışmış idik. Birileri anlata anlata bitirememişti. Hani bu mantar değilde nedir diyordu insan. Bir kaç ay sonra bir markette şans eseri karşılaşınca hemen aldım ve denedim. Hakikaten bu hayatta yediğim en lezzetli şeylerden biriydi. Bahsettiğim italya' da pertobella ya da portobello şeklinde bilinen bizim kestane mantarları.

Eh aldık mantarları ve eve geldik ama ne yapacağız bunlarla diye baktım ve aklıma makarna geldi.Mantarları irice kesip , bir tavada biraz zeytinyağında pişirdim.Bir tarafta kurutulmuş domatesleri (10 tane kadar)haşladım.Bu arada tabiki yarım paket makarnayı pişmesi için ocağa koymuş idim.Ayrı bir tencerede piyazlık doğranmış soğan ve 3-4 diş sarumsağı biraz öldürdükten sonra irice doğranmış kurutulmuş domatesleri ilave ettim.2-3 dal kekikte ekleyerek 1-2 dakika döndürdüm.Sonra pişmiş olan mantarları ilave ettim.Onlarıda bir kaç dakika çevirdikten sonra bir çay bardağı süt koydum(eğer kremalı seviyorsanız kremalı da deneyebilirsiniz.) ve 10 dakika kadar bu sosu pişirdim.Biraz sulu bıraktım çünkü makarnayı hafif diri bırakarak süzmüş idim.En son makarnayı bu karışıma ilave ederk 15 dakika kadar kısık ateşte pişirdim.Altını kapattıktan sonra bir kase kadar rendelenmiş kaşar peynirini karıştırarak makarnaya ilave ettim.

Servis sırasında yine üzerine peynir rendesi serpebilirsiniz.Ben bu tip makarnalara birazda öğütülmüş beyaz biber serpiyorum çok güzel bir tadı oluyor...

Afiyet olsun...

 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..