Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '06

 
Kategori
Edebiyat
 

Yaz geçer... yine gelir...

Yaz geçer... yine gelir...
 

Bir gün şiirin benim hayatım için vazgeçilmez olduğunu keşfettim. 8 yaşından beri yazıyorum aslında. 8 yaşın o çocuk ruhuyla yazdığım ilk şiirlerimin olduğu defter hala duruyor. Sokaktaki kediye, çiçeğe, böceğe ve çizgi film kahramanlarına yazılmış şiirlerim var. Babam sıkı bir Nazım okuyucusu. Sayesinde şiirin aynı zamanda toplumsal bir olay olduğunu da öğreniyorum. Çocuk yaşta Nazım' la tanışıyorum. (Bu başka bir yazı konusu) Bununla birlikte başlıyorum onun gibi yazmaya çalışmaya. Sonra bir gün Lise edebiyat öğretmenim anlatıyor bir tarzım olması gerektiğini. Etkilenmenin normal olduğunu ama kendi tarzımı bulmak için daha çok ve daha farklı şairleri okumam gerektiğini -ki bunu yıllar sonra sevgili Haydar Ergülen' den de duyuyorum. O günlerde keşfediyorum onu :

“ ölü bir yılan gibi yatıyordu aramızda
yorgun, kirli ve umutsuz geçmişim
oysa bilmediğin bir şey vardı sevgilim
Ben sende bütün aşklarımı temize çektim ”

Bugün galiba sevdiğim şairlere teşekkür etme günüm. Bu dört satır hayatımda o kadar çok şeyi anlattı ki tek başına. Yıllardır benim anlatamadıklarımı,

“ imrendiğin, öfkelendiğin
kızdığın ya da kıskandığın diyelim
yani yaşamışlık sandığın
Geçmişim
dile dökülmeyenin tenhalığında
kaçırılan bakışlarda
gündeliğin başıboş ayrıntılarında
zaman zaman geri tepip duruyordu. Ve elbet üzerinde durulmuyordu.
Sense kendini hala hayatımdaki herhangi biri sanıyordun, biraz daha
fazla sevdiğim, biraz daha önem verdiğim.”

Ve hayatımda o kadar çok şeyi anlatacak ki.Çoğu zaman kendimi bir Murathan Mungan şiirinin ortasında bulmaya devam edeceğim belki…Ya da bir Murathan Mungan şarkısının orta yerinde.Gece saat iki de…Uykumun arasında irkileceğim:

“İçimdeki fırtına

Ele geçirdi beni

Bugün baktım hiç korkmadan aynaya…

Orada yeniden gördüm kendimi…

İşte sevgili.bir tek sevgili…

Nasıl değiştirir dünyanın gerçeğini…”

Kim ne derse desin biliyorum ki eğer onu okumasaydım,onun sözcüklerini kendi sözcüklerime katmasaydım bugün eksik olurdum.

Teşekkür ederim…Her şey için…

Kısa Özgeçmiş .Murtahan Mungan web sitesinden(Çok sadeleştirilmiştir .)

Murathan Mungan, 2l Nisan 1955’te Istanbul’da doğdu.Çocukluğu ve ilk gençlik yılları, memleketi olan Mardin’de geçti. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. Aynı bölümde “master”ını tamamladı.Ankara’da Devlet Tiyatroları’nda ve Istanbul’da Şehir Tiyatroları’nda “Dramaturg” olarak çalıştı. 1987’de günlük gazete olarak yayımlanan Söz gazetesinde,“Kültür-Sanat Sayfası” editörlüğü yaptı.1988’ten beri serbest yazar olarak çalışmakta ve halen Istanbul’da yaşamaktadır.

 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..