Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '15

 
Kategori
Deneme
 

Pötikareli Kumaşlar

Ben ortaokula giderken, el-işi diye bir dersimiz vardı bizim. Kız öğrencilere çeyiz anlamında bir şeyler diktirilir, böylece el yatkınlıkları artırılarak, belki de geleceğe yatırım yaptırıldığı düşünülürdü. Zihniyetin altındaki niyeti bilemeyeceğim. Niyet ne olursa olsun; bugün ayırtına varabildiğim, bana sıcaklık veren bir anılar silsilesi oluşturulmuş bu el-işi dersleri.

Bu yazımda hepsine birden değinmeme olanak yok. Fakat bugünlerde sık sık çağrışım yapan “ pötikareli kumaşlardan “ başlayabilirim örneğin. Nerede pötikareli her hangi bir şey görsem alıp içime sokasım geliyor. Öyle sevimli, öyle içten geliyor ki bana, o pötikareli desen… Anlatamam size.

Annem her zamanki gibi bu konuda da destekçimdi. Bir kere onunla iş birliği içinde olmak farklı bir boyut kazandırıyordu bu etkinliğe. Fakat ben asıl bugün, bu aktif çalışmanın komşu kızı Tülin’ le yapılan bölümüne değinmek istiyorum.

Yaşıtımdı Tülin. Karşımıza yeni ev yapmışlardı ve yarım yamalak da olsa eve taşınmışlardı. O yaptığı her işi evde kullanmak için yaparken; ben sandığa tarihleri atılarak konulan bir sürü cicili bicili, çoğunlukta rengârenk pötikareli kumaşlara işlenmiş, dikilmiş el- işleri biriktiriyordum. Açıkçası Tülin, benden daha çok seviyordu oturup el-işi yapmayı. Çünkü o, sokakta oynamaktan hoşlanmıyordu ya da ailesi izin vermiyordu, bilemiyorum. Arkadaşı da yoktu zaten. Kutu gibi evlerinde, yine kendi içlerinde her şeyi yaşayan kapalı kutu misali bir aileydi.

Ben aslında özenirdim çoğu zaman onların bu hallerine. Babaları hep evdeydi. Benim babam genelde dışarıdaydı. Benim de gözüm hep dışarılardaydı. Desene babama çekmişim. Konu nerden nereye sıçradı değil mi? Yarın babamın memleketi Girit’ e gidiyorum ya, ondandır. Mazeretim de hazır ha!

Yine pötikareli kumaşlara dönecek olursam… Anımsadığım kadarıyla kasnakla işlemeler yapmanın sıra; sarhoş bacağı, iğne ardı, zikzak gibi adlarını şimdi tam olarak çıkaramadığım bir sürü işlemeler yapardık. Çok hoşuma giderdi. Şimdi onları yapmam olanaksız. Fakat en kısa zamanda kendime pötikareli kavanoz başlıkları ve erzak torbaları yapacağım. Biraz olsun özlemimi giderir umarım. Çok güzeller ya, bayılıyorum ben onlara!

 

 

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..