Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Probiyotik Shot Nedir

Güzel bir bayram sonrası tekrar merhaba…  Yaz mevsiminin kendisini göstermeye başladığı ve “Şimdi canınıza okuyacağım işte, oh temmuzun ortası.” dediği şu günlerde aranızda hala yemek yemeyi düşünen var mı bilmiyorum? Ben fena halde soğuk içeceklerle ilgileniyorum. Yani tabi ki yiyip içiyoruz fakat içecekler baya bir 1-0 durumda. İnsan sürekli serinlemek istiyor, bu da soğuk içecek, dondurma ve meyvelerle mümkün. İçecekler daha masum geliyor, sürekli aynı şeyi içmek de biraz sıkıyor insanı. Durum böyle olunca çeşit arıyorsun… Sanırım ben güzel bir çeşit buldum!

Yakın zamanda probiyotiklerle ilgili yazdığım köşe yazısını hatırlarsınız, bu sefer dikkatimi çeken üretim ise probiyotik bir içecek. Bu içeceklerin içerisinde laktozsuz doğal probiyotik yoğurt, nişasta, bazı vitaminler (B,C,D) , meyve püreleri ve meyve sosu bulunuyor. En dikkatimi çeken tarafı ise TGK ( Türk Gıda Kodeksi) Fermente Süt Ürünleri Tebliği’ne göre x2 probiyotik- ilave mikroorganizma mevcut. Yani bir içecekten alabileceğimiz en fazla verim diyebiliriz buna…  Bahsettiğim içecek, Kara Mürver-Yaban Mersini, Nar-Çilek, Turunçgiller-Propolis, Elma- Yulaf, Ahududu- Hibiskus, Limon- Matcha- Zencefil olarak farklı farklı çeşitte karşımıza çıkıyor. Dilerseniz Mürver, hibiskus, matcha gibi gıdaları da araştırabilirsiniz… 80 ml’lik minicik ambalajlarda görebileceğimiz bu probiyotik içecekler benim oldukça dikkatimi çekmiş durumda.

Yaz mevsiminde “Beni serinletsin lütfen .” cümlesi en çok kurduğum cümlelerden biri olabilir. Her üretimin ve her tadın ayrı bir güzelliğinin olduğunu düşünenlerdenim. Bu kesinlikle bir iki tane üretimle kalmamalı. Sektörde probiyotik üretimin geliştiğini görmek, çeşitlendiğini fark etmek ve bu haberleri size taşımak harika bir duygu.

Ülkemizde bu tarz bir üretim ile fark yaratan üreticiye siz okurlar ve tüm tüketiciler adına teşekkür edelim…

Sağlıkla Kalın!

Not: “Küçücük fıçıcık içi dolu probiyotikçik.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..